Back Back Interview

Kevin Geerling : ‘Er valt nog zo veel te leren’

05 juni 2013

Waar halen je branchegenoten hun inspiratie vandaan? Wat is hun droom? En in wiens schoenen zouden ze graag een dagje willen staan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen! Dit keer maak je kennis met Kevin Geerling van Constant In Beweging.

Wie is Kevin Geerling?
Ik ben 24 jaar en woon samen met mijn vriendin in Arnhem, vlakbij het kantoorschip van Constant In Beweging. Inderdaad: lopend of op de fiets naar m’n werk!

Wat is typisch ‘Kevin Geerling’?
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe dingen, nieuwe ervaringen; het ultieme gerecht, die ene bijzondere winkel, noem maar op. Ik ben echt heel nieuwsgierig, altijd benieuwd naar wat er achter de horizon gebeurt. Ik houd van reizen, maar ook thuis en op straat valt genoeg mee te maken. Op mijn werk is het niet anders; als ik steeds hetzelfde trucje zou doen, werkt het niet. Ieder evenement is anders en begint met een nieuw idee. Als je van regelmaat houdt, heb je het lastig in deze branche.

Beroep en bedrijf?
Constant in Beweging is een full service evenementenbureau, met varende locaties waarop we evenementen organiseren. Daarnaast hebben we een eigen cateringtak, Constant in Beweging Culinair, daarmee werken we overal in Nederland en daarbuiten. Constant in Beweging Culinair valt onder mijn hoede, plus alle logistieke processen binnen onze organisatie.

Waarom deze branche?
Naast mijn studie draaide ik al veel evenementen mee op onze schepen. Ik begon als afwasser en gaandeweg ging ik meer doen, waardoor ik kennismaakte met allerlei verschillende aspecten die bij dit vak komen kijken. Als afwasser ben je de laatste in de rij, tegenwoordig sta ik juist vooraan, aan de start van het evenement. Maar juist doordat ik als afwasser ben begonnen en van daaruit verder ben gegaan, realiseer ik me dat ieder detail ertoe doet. Ik merk dat ik daar in mijn dagelijks werk veel aan heb, ja. Mijn studie richtte zich trouwens vooral op bedrijfskunde, niet op de evenementenbranche. Is ook helemaal niet erg, want dit vak kun je echt maar op één manier leren: in de praktijk.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
Marc van Laere Producties vroeg ons een keer voor de catering van een evenement in een klein Frans bergdorp. Toen wij halverwege onze reis daar naartoe waren, hoorden we dat het dorpje door een modderstroom was getroffen en dat onze spullen die er al stonden, in het ravijn lagen. Toch is het evenement doorgegaan. Maar ja, onze voorbereidingen waren verdwenen, dus het was behelpen. Maar het was ook mooi om samen zo hard te werken, er samen helemaal voor te gaan en na afloop alleen maar blije gasten en een tevreden klant te zien. Bijzonder.

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
Grote evenementen zijn vaak geweldig, met overdonderende special effects en alles. Toch was ‘mijn’ mooiste evenement niet eens zo groot. We waren in Marokko, in de bergen en waren al een paar uur geen mens tegengekomen. Tot we op een Berberbruiloft stuitten. We stopten uit interesse, maar voor we het wisten zaten we erbij, met thee en schalen vol heerlijke hapjes. We werden echt als bijzondere gasten binnengehaald, dat vond ik een geweldige belevenis, misschien ook omdat het zo onverwachts op ons pad kwam. Het was prachtig.

Wat inspireert jou?
Het dagelijks leven om me heen inspireert me: dingen zien waaraan andere mensen voorbijlopen. In het buitenland is het makkelijker om nieuwe dingen te zien en te ervaren, maar als je hier naar de markt gaat, beleef je ook al veel meer dan in de supermarkt. Mensen op de markt weten waar ze over praten, hebben een verhaal – heerlijk! Ik vind het echt zonde als mensen dat niet zien.

Waar droom je van?
Eigenlijk droom ik van een heleboel dingen. Als je geen dromen hebt, wordt het wel wat saai, toch? Voorbeelden? Nou… Parijs Dakar, een supermooi evenement, in de bergen een grote vis vangen; dat soort dingen. Als je deze vraag niet weet te beantwoorden, is de lol wel een beetje verdwenen, denk ik.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
Ik ben niet zo verwend met de vroegere tijd, dus ik weet niet beter dan dat we een maximaal resultaat moeten behalen uit minimale budgetten. De tijd van alles kan, alles mag en niks is te gek, is echt over. Mensen willen nu vooral een goed product voor hun geld. Tien euro moet gewoon het maximale opleveren. Ik denk dat het mijn geluk is dat ik niet verwend ben met die oude tijden; ik heb die omschakeling niet hoeven maken. En ik vermoed dat de huidige manier van werken ook in de toekomst zo blijft.

Stel: je mag een dag in iemands schoenen staan… Wie kies je en wat doe je die dag?
Ik zou een dagje in de schoenen van Jeremy Wade van het programma River Monsters willen staan. Hij reist de hele wereld af, op zoek naar mythes over monsters uit zeeën en rivieren. Ik ben zelf een fanatiek visser en nieuwsgierig naar wat er is. Zo is er in Afrika een mythe over een mensetende vis; maar is dat werkelijk zo of kon de plaatselijke bevolking niet zwemmen? Wat is waar, wat is niet waar, wat is het achterliggende verhaal; het lijkt me heel leuk om dat uit te zoeken.

Wat was je grootste blunder?
Ik ben een keer letterlijk tussen wal en schip gevallen. Ja, echt waar! Dat gebeurde tijdens een evenement waarbij ik per boot klanten van de ene naar de andere locatie moest vervoeren. Toen ik moest aanleggen moest ik aan wal springen, maar ik sprong zo het water in. De mensen op de boot vonden het hilarisch, maar ik vond het op dat moment verschrikkelijk. Maar tien minuten later kon ik er zelf ook wel weer om lachen, hoor.

Dit weet of verwacht bijna niemand van mij…
Iedereen weet dat ik dag en nacht telefonisch en per mail bereikbaar ben, maar ik kan dus ook twee weken totaal van de wereld zijn. Dan ga ik bijvoorbeeld naar Lapland, twee weken het bos in, heerlijk. Ik zeg natuurlijk wel dat ik wegga, maar daarna ben ik echt vertrokken. Nee, dan kijk ik zelfs niet naar mijn telefoon om.

Welke wijsheid wil je graag met je branchegenoten delen?
Ik vind mezelf nog te jong om anderen een wijsheid mee te geven. Er valt nog zo veel te leren, dat is het enige.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!