Kees Wilbrink - BrandDeliKees Wilbrink - BrandDeli
Back Back Nieuws

Kees Wilbrink: 'Tv is niet dood, tv krijgt baby’s!'

06 april 2017

'Wie kijkt er nog tv?' Enkele handen gaan tijdens The Experience Conference bijna schuchter de lucht in. 'Wie kijkt er Netflix of Uitzending gemist?' De gasten in The Warehouse in Amsterdam ontspannen en er verschijnen steeds meer handen. 'Tv is niet dood, maar tv krijgt baby's', stelt Kees Wilbrink van BrandDeli. Het medium wint terrein. Anders dan we gewend zijn, maar met krachtige mogelijkheden voor merken en organisaties.

Versnipperde aandacht millennials

Het vechten om marketingbudgetten is, als het aan Kees ligt, verleden tijd. Samenwerken is zijn credo, zodat we de versnipperde aandacht van millennials altijd vangen. Dit kan alleen als je 360° aanwezig bent, dus via verschillende kanalen en op verschillende momenten.

Verbinding met doelgroep

Door het organiseren van events ontstaat een betere verbinding met de eindgebruikers. Als je dat event uitzendt op tv, voelen zij zich daar ook meer bij betrokken. Het is toch ook leuk om jezelf terug te zien op tv? De gasten van The Experience Conference grinniken met Kees mee, denkend aan het moment dat ze misschien zelf wel even op de pauzeknop drukten, op zoek naar zichzelf tijdens de uitzending van een waanzinnig concert of een ander programma.   

Groter bereik voor meer aandacht

Het verhaal van een merk moet zo groot mogelijk gemaakt worden. Dat doe je door de inzet van social media, events en tv. Zo creëer je volgens Kees nog meer verbinding en je bereikt een groter publiek waardoor je meer aandacht krijgt. Uiteindelijk is het doel van een merk of organisatie om er ook geld aan te verdienen. Dit kan door buiten je eigen middelen te denken en open te staan voor samenwerking met die ogenschijnlijke 'vijand'.

Resultaat

Kees geeft aan dat juist met events mooiere content verzameld kan worden. Hiermee kunnen organisaties echte verhalen vertellen, voor een groter bereik online en via tv. En dat betekent voor een merk of organisatie dat zij, dankzij deze hoge awareness, resultaatgericht aan hun imago én hun verkoopdoelstellingen kunnen werken. 

Fotografie: Photonic

Carlton President

Meer lezen in deze rubriek