Jouw event offline promotenJouw event offline promoten
Back Back Nieuws

Jouw event offline promoten

29 november 2021

De online promotie van evenementen krijgt vaak de volle aandacht, maar er zijn meer mogelijkheden om de doelgroep te bereiken. Het is juist in deze digitale tijd belangrijk om het onderscheid te maken en de aandacht van de doelgroep op diverse manieren te trekken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om je event offline te promoten. Wil je in Den Haag meer bekendheid geven aan een event? In dat geval is het ideaal om op een lokale manier buitenreclame Den Haag toe te passen. Daar zijn allerlei mogelijkheden voor beschikbaar.

Trek de aandacht naar reclame
Er zijn allerlei vormen van offline promotie te bedenken en toe te passen. Een van de originele en effectieve manieren om je event onder de aandacht te brengen, is door de aandacht naar reclame toe te trekken. Wat denk je van het toepassen van reclame onder een stadsklok? Bij klokken in het straatbeeld wordt de aandacht van voorbijgangers vaak automatisch naar de tijd toegetrokken. Dat betekent dat de reclame voor je event bij een groot aantal voorbijgangers op het netvlies terechtkomt.

Reclame maken op de rotonde
Een andere manier om de aandacht van weggebruikers te krijgen, is door op een rotonde reclame te maken. Iedereen die de rotonde oprijdt, maar ook iedereen die er voorbij loopt, kan niet om de reclameboodschap heen. Zo zijn er natuurlijk nog veel meer opties met reclame buiten beschikbaar. Het is onder meer mogelijk om offline reclame te maken met digitale reclame. De boodschap komt wat dat betreft vaak nog beter over, omdat het reclamebeeld door de wisselende samenstelling de aandacht trekt. Uiteraard is het ook mogelijk om lichtmastreclame toe te passen.

Offline promotiemateriaal
Naast de vele vormen van buitenreclame is het natuurlijk zo dat er nog meer opties zijn als het gaat om offline promotiemateriaal voor events. Een van de eenvoudige manieren om heel gericht bijvoorbeeld een bepaalde doelgroep te bereiken, is door flyers te verspreiden. Zo is het eveneens mogelijk om advertenties te plaatsen in lokale, regionale of landelijke kranten en dagbladen. Breng het event ook onder de aandacht door middel van persberichten die in bladen zijn te publiceren. Uiteraard is het voor een zo effectief mogelijk bereik ideaal om verschillende vormen van offline promotie met elkaar te combineren. Denk daarbij aan de toepassing van buitenreclame in een vorm naar keuze, in combinatie met advertenties in kranten of flyerverspreiding. Op die manier is op een eenvoudige wijze en grote en diverse doelgroep te bereiken.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!