15 november 2017

Jos Pagen van @TimeOutorg #festivak

Rubrieken

Ik ben Jos Pagen, eigenaar van Organisatiebureau TimeOut Events. Ik ben sinds een paar jaar gevestigd in Angerlo, in een oude melkfabriek die vroeger van Campina was. Deze wordt nu helemaal opgeknapt.

Wie ben je en wat doe je?

Wat brengt jou vandaag bij Festivak?

Ik werk voor het bedrijfsleven en (semi)overheidsorganisaties en organiseer uiteenlopende evenementen, van teambuilding, personeelsfeestjes en sportprogramma's tot dansfeesten. Ik ben benieuwd of er weer nieuwe dingen op de markt zijn en zoek specifiek naar aanbieders van licht, geluid, podia, decoratie, maar ook lanyards, bandjes en muntjes.

Hoe ziet jouw ideale evenement eruit?

Ik word gelukkig van een dansfeest waar 600 mensen met een big smile lopen, daar krijg ik een boost van en daarom ben ik 30 jaar geleden begonnen met het organiseren van evenementen. Het is het mooiste wat het er is.

Wat zou je de evenementenbranche mee willen geven?

Samen staan we sterk. Conceptmatig kun je werken met inbreng van andere bureaus. Ik kom hier bijvoorbeeld voor licht en geluid. Dat kan ik zelf gaan verzinnen of een partner zoeken, die er verstand van heeft. Met meerdere partners kun je een super mooi evenement neerzetten. Dus niet als een bank bananen proberen te verkopen.

Wat is het motto van iemand die al 30 jaar in het vak zit?

Inspiratie bieden voor een hoop beleving. En persoonlijk contact, dat was vroeger en nu nog steeds het belangrijkste dat er is. Natuurlijk kun je veel organisatiebureaus ook online vinden. Maar weet je dan wat je krijgt? Je kunt een evenement niet als een pakketje van een webshop terugsturen, als het niet bevalt. Uiteindelijk gaat het om de gunfactor en het rechtstreekse contact met de klant. Als dat goed is kun je heel veel creëren.

Fotografie > Sjoerd Fotografie