Jeanine Geurts: 'Amstel Boathouse zijn wij. En wij is Pim, ik en Moos'Jeanine Geurts: 'Amstel Boathouse zijn wij. En wij is Pim, ik en Moos'
Back Back Interview

Jeanine Geurts: 'Amstel Boathouse zijn wij. En wij is Pim, ik en Moos'

29 mei 2017

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Hoe zij de toekomst van de evenementenbranche zien, wat hun grootste blunder is, wat ze willen worden als ze later groot zijn en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Jeanine Geurts van Amstel Boathouse

Wie is Jeanine?
'Eigenaar, hoofd marketing en sales (zalencentrum), administratie- en personeel verantwoordelijke van Amstel Boathouse, ik woon samen met mede-eigenaar (verantwoordelijk voor het restaurant en creatief brein met twee rechterhanden:) Pim Pronk en hond Moos. Pim heeft 2 kinderen. Tijd voor hobbies is er niet veel. Moos is een hobbie, en ik houd van Amsterdam. Fietsen door de stad, met vriendinnen of met Pim, lekkere restaurantjes ontdekken.'

Vertel wat over jullie locatie
'Onze pay-off is: ''Jouw plek aan de Amstel''. Met een sfeervol restaurant voorzien van een groot terras, een overdekte veranda, een aanlegsteiger en acht verschillende zalen, biedt Amstel Boathouse voor iedereen een bijzondere plek aan de Amstel. Dit gaat een plek worden waar mensen geinspireerd raken en zich kunnen ontwikkelen. Deze punten zijn ook voor onze keuken belangrijk. We proberen ons maximaal te ontwikkelen door middel van het selectief kiezen van de producten. Kwaliteit staat hoog in het vaandel. We werken met ons hart en dat proef je terug in onze gerechten en dat voel je als je binnen bent. 
Amstel Boathouse reflecteert oude en nieuwe nostalgie. De open haard uit ''Shaffy Chantant'' dateert van 1887 en is nog geheel in tact. De veranda hebben we recentelijk opnieuw in ere hersteld. Amstel Boathouse zijn wij. En wij is Pim, ik en Moos.'

Wat is jullie motto?
'Eerlijke, mooie, culinaire producten in een gezellige omgeving. Ik zou graag het Cheers-gevoel creëren: ''where everybody knows your name''. Je moet op je slippers naar binnen kunnen komen om vervolgens een geweldige Fruits de mer te eten. Je thuis voelen zodat je graag vaker komt. Met vrienden, familie of zakelijke relaties. Voor ieder moment biedt Amstel Boathouse een plek.'

Wat is mooiste evenement dat je hebt georganiseerd?
'Het gaafst om aan mee te werken (het waren er twee, ik kan niet kiezen): Top Gear (10 shows à 5000 man in de RAI en Oslo) en voor SAIL 2010 en een gedeelte in 2015 realiseerde ik het pirateneiland van ING.
Mooiste evenement ooit beleefd is dan ook SAIL, qua sponsoren, crowdcontrol, logistiek. Ooit sliep ik een nacht op het SAIL terrein omdat de bewaking niet kwam opdagen. In een keet legden Pim en ik de matrassen van thuis, de zon kwam op en we zagen het festivalterrein ontwaken. De kick van evenementen organiseren zit ‘ m er in dat evenementen nog mooier worden dan ze er in schets al uitzagen.'

Hoe zie je de toekomst van de evenementenbranche?
'Wat je merkt in de branche, in 2000 was dat zo, je voélt de fluctuatie in de economie. Als het slechter gaat met bedrijven beknibbelen ze het eerst op de evenementen. Waar opdrachtgevers nu meer op letten is het culinaire aspect. Beleving is nog steeds een ding maar de kwaliteit van eten en drinken is belangrijker dan mega grote schermen of live streaming bijvoorbeeld. Hier spelen wij op in door het eten vanuit ons eigen keuken te serveren met onderscheidende en hoogkwalitatieve gerechten.'

Ben je geworden wat je had willen zijn?
'Ik ben met toeval in deze branche terecht gekomen. Ik vond het vroeger al leuk om evenementen te organiseren. Toen had je niet de opleidingen die nu wel bestaan. Ik heb MEAO en HEAO internationaal gedaan en via mijn eerste baantje bij het MECC in Maastricht heb ik de overstap naar de branche gemaakt. Waar ik achteraf spijt van heb gehad is dat ik geen Hogere Hotelschool heb gedaan. Niet zozeer inhoudelijk om de opleiding, maar het netwerk dat je hier mee opbouwt.'

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
'In drukke periodes zoek ik de kinderen van mijn zus bewust op om even op te laden. Ik haal zoveel energie uit 5 minuutjes met mijn nichtjes en neefje praten over koetjes en kalfjes. Je moet met passie voor je werk gaan maar je mag nooit vergeten dat er meer is. Amstel Boathouse ligt op een zeer inspirerende plek overigens. ‘s Morgens als ik hier met de hond loop is het echt een magische plek. In de stad Amsterdam maar toch met een buitengevoel.'

Je droom?
'Het loopt zoals het loopt. Er gebeuren vaak zoveel dingen waar je geen invloed op hebt. Ik leef nu.'

Wie bewonder je uit de evenementenbranche?
'In het begin van mijn carriere heb ik veel met Pascale Lieben gewerkt. Zij is echt een mooi mens en een bron van inspiratie. Ze liet me op mijn eigen kracht varen, gaf me vertrouwen en stuurde af en toe bij, ze maakte mij trots. We konden goed samenwerken. Ik deed graag een extra stap voor haar.
Mitra van Raalten, de directeur van SAIL, is een zelfde type als Pascale, twee powervrouwen. Ze stralen iets sterks uit. Ze insipreren, binden mensen aan zich en communiceren duidelijk.'

Je gouden tip die je altijd toepast? 
'Koester je netwerk en inspireer anderen. Stagiaires inspireren mij weer.'

En je grootste blunder?
'Ik had de leiding over een evenement en moest van de politie mijn auto verplaatsen. Omdat ik allerlei spullen in mijn auto had liggen die ik absoluut nodig had voor het evement ging ik hierover flink in discussie met een politie-agent. Niet handig, want bij evenementen zijn zij samenwerkingspartner. In mijn boosheid stapte ik terug in mijn auto, maar in plaats van achter het stuur stapte ik op de achterbank in! Best wel genant.'

Hoe social media ben jij?
'Social media is leading. Het uitsturen van alleen persberichten om mensen te informeren is niet meer voldoende. Onze doelgroep wordt bereikt via veel verschillende kanalen en social media is een belangrijke tool. Hiermee kan je up-to-date informatie laten zien, een beleving geven van de zaak en het menu en een grote doelgroep bereiken. Daarnaast kan je een dialoog aangaan met de volgers. We zijn momenteel filmpjes aan het ontwikkelingen waarin we de beleving van Amstel Boathouse laten zien; het uitserveren van gerechten of de visvangst op de boot. Om de kijkers te informeren maar ook zeker te stimuleren het ook ''live'' mee te maken.'

Over 5 jaar... 
'Hoop ik dat Amstel Boathouse een gevestigde naam is in Amsterdam en evenementenland. Wij blijven ons in de tussentijd ontwikkelen en vernieuwen. Ik leef nu en kijk eigenlijk niet veel verder dan een jaar vooruit. Er kan zoveel gebeuren in 5 jaar, dat heeft niet veel zin.'

Wat niemand van mij weet...
'Dat houd ik ook liever voor mezelf :-).'

Wat wil je nog graag kwijt aan de branche?
'Het loopt zoals het loopt. Je kunt niet alles plannen. Sommige dingen worden mooier als je ze op z’n beloop laat. Daar is Pim een mooie inspiratiebron voor. Ad-hoc moet je voelen hoe mensen zijn en dan een aanpak kiezen die daarbij past. Je moet openstaan voor het spontane dat ontstaat. Dát maakt dat iedereen zich het evenement herinnert'.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!