Op 12 september om 12 uur opent Janine Dechesne virtueel Sans Gêne, een adviesbureau om mensen een stap verder te helpen.
En wat doe je dan als ondernemer?!
We kennen Janine uiteraard van Dechesne & Boertje, waar zij aan de wieg stond van een gerenommeerd en succesvol evenementenbureau dat inmiddels 30 jaar bestaat. Nadat zij in 2007 het stokje overdroeg heeft Janine zich met name gericht op ‘bijzondere ontmoetingen’ in haar exclusieve vergaderlocatie. In 2011 verkocht zij haar grootse ballast, de boerderij in Huizen, de jaren van de nood een deugd maken waren voorbij. Nu zit zij in een snoezig huisje in Naarden Vesting, heeft haar grote droom, een wereldreis maken, vervuld. En wat doe je dan als ondernemer? Ik vroeg het haar in een open gesprek.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Waarom ben je gestart met Sans Gêne?
"Werken vind ik leuk en ik moet ook weer wat centjes gaan verdienen. Lang heb ik gezocht waar mijn energie lag. Dat is bij mensen helpen om een stap verder te komen. Mijn ervaring, kennis en kunde te kunnen inzetten om mensen te laten stralen, geeft mij een boost!"
In welke behoefte voorzie jij?
"De snelle wereld van vandaag maakt soms het leven er niet makkelijker op. De keuzes zijn groot en er zijn vele die door de bomen het bos niet meer zien. De banen liggen niet meer voor het oprapen, voor jezelf beginnen is een absolute optie. Inspiratie en daadkrachtig richting geven, binnen een bereikbaar budget, mijn uurprijs € 50,- per uur in Naarden-Vesting, is voor mensen die vast zitten of een nieuw bedrijf starten een uitkomst."
"Met mijn ‘Jij in de spotlights’ speel ik in op zij die in het openbaar gaan optreden. Als doorgewinterde regisseur kunnen bureaus, eventmanagers of wie dan ook mij inhuren om hun klanten te begeleiden, zodat ze echt hun publiek raken."
"Als laatste vervul ik de behoefte als strategische eventmarketing op topniveau. De events worden steeds inhoudelijker, dat vraagt om grote professionaliteit. Die heb ik en mijn team Co-Professionals zorgt voor de verdieping. Dat hier een andere uurprijs telt, zal iedereen begrijpen."
Hoe ga je aan je klanten komen?
"Via mijn netwerk, omdat mensen die mij kennen weten wat ik kan. En mijn site is een echt mooi visitekaartje geworden. Zo benieuwd hoe de reacties zijn!"