Ik zat net te bladeren in het eerste nummer en wat me opviel is dat het onderwerp waar we het toen over hadden, dus tien jaar geleden, gaat over de integratie van reclamebureaus in de evenementenmarkt. Dit thema is vooral de laatste twee jaar erg in de praktijk naar voren gekomen, steeds meer reclamebureaus zien de kracht van events en zetten fulltime mensen in. Steeds vaker winnen de reclame slash communicatiebureaus evenementenprijzen, ofwel op eigen kracht (Euro RSCG Bikker een zakelijke Gouden Giraffe voor TNT Postbode Modeshow, dm-bureau Rapp Collins een EVA voor Rapp Cooking) ofwel in combinatie met een organisatiebureau (Ubachs Wisbrun in samenwerking met Xsaga voor Randstad 45 jaar feest).
Lees mee, door op de gescande pagina’s te klikken wordt het een leesbaar formaat, wat men er 10 jaar geleden in de branche over zei. Aan het woord kwamen: Han Nieman, toenmalig directeur VEA (Branchevereniging voor communicatie-adviesbureaus); Rob Captijn, toenmalig Captijn ++ Heidinga; Bert Versteege, toenmalig directeur BVA (Bond van Adverteerders); Theo Lens van East Side Productions; Nicole Saes, sponsorcoördinator Nederlandse Philips Bedrijven; Martin Pronk toenmalig projectmanager Amsterdam RAI; Jan Buskermolen van communicatiebureau Dockland en Hans Kranenburg van Start.