Back Back Nieuws

iPad versie voor Rotterdam-app

20 september 2013
De Rotterdam-app heeft nu ook een gratis iPad-versie. Met de app kan snel en makkelijk worden gekeken wat er die dag of dat weekend allemaal te doen is in Rotterdam. Daarnaast biedt de Rotterdam-app informatie over meer dan 500 winkels, restaurants, attracties, musea en hotels in Rotterdam.

De Rotterdam-app voor iPad licht bovendien elke maand een thema uit dat inspeelt op het actuele aanbod van de stad. Zo staat deze maand het World Food Festival in Rotterdam centraal. Met de dynamische agenda kunnen gebruikers altijd zien wat er te beleven valt: van festivals, evenementen tot tentoonstellingen. Via een Twitterfeed ontvangen zij dagelijks tips over de leukste adressen en evenementen in Rotterdam. Gebruikers kunnen hun favoriete tips, evenementen of locaties in de stad bewaren in een favorietenlijst. Zij kunnen deze bovendien via Facebook, Twitter, e-mail en andere apps delen met hun vrienden. Net als de smartphone-varianten biedt de Rotterdam-app voor iPad een offline stadsplattegrond en de mogelijkheid om snel een reis te plannen met 9292ov.

Tablet gebruik
Rotterdam Marketing lanceerde in 2010 de Rotterdam-app. De iPad-versie is een logische stap, vertelt Yi-Ling Lam, online marketeer bij Rotterdam Marketing. 'Steeds meer mensen zijn in het bezit van een tablet en gebruiken deze om in hun vrije tijd informatie te zoeken. Dat zien wij ook terug in het verkeer van onze website. Een derde van dat verkeer is afkomstig van mobiele apparaten; smartphones en tablets. En daarvan is weer een derde specifiek afkomstig van een Apple iPad. Met de komst van de Rotterdam-app voor iPad hopen we dat er nog meer gebruik wordt gemaakt van de app en daarmee mensen te inspireren om Rotterdam te bezoeken.'

Online marketingcommunicatie
Rotterdam Marketing zet sterk in op online marketingcommunicatie om de stad op internet goed zichtbaar te laten zijn. Dit jaar worden bijvoorbeeld op nationaal en internationaal niveau online citybreak campagnes gevoerd om Rotterdam bij potentiële bezoekers op de kaart te zetten als interessante citybreakbestemming. Zo vormden Rotterdam Unlimited en Port of Rotterdam North Sea Jazz Festival het thema van campagnes in Frankrijk, Duitsland en Nederland. Rondom het World Food Festival werd in België een campagne gedraaid. Dit najaar vindt een nationale campagne plaats rondom de Rotterdam Welcome Card.

De verschillende campagnes bereikten dit jaar op Facebook een kleine 3 miljoen mensen. Daarnaast leverden online advertenties ruim 185.000 extra bezoeken op aan de website en Facebookpagina’s van ROTTERDAM.INFO.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!