Interview met Paul Rulkens #LocatieCongres @PaulWPRulkensInterview met Paul Rulkens #LocatieCongres @PaulWPRulkens
Back Back Nieuws

Interview met Paul Rulkens #LocatieCongres @PaulWPRulkens

03 september 2018

Op de mooie locatie Fort De Batterijen in Nieuwegein wordt vandaag voor de eerste keer het Locatiecongres gehouden. De keynote spreker vandaag is Paul Rulkens, die aan het begin van de dag graag even aanschuift om zijn enthousiasme voor deze dag toe te lichten.

Opgeleid als chemisch ingenieur heeft hij zich de laatste jaren meer en meer gericht op de vraag hoe mensen meer succesvol kunnen worden. Of zoals hij het zelf zegt: 'Hoe kom je het snelst van A naar B. Hoe kun je iets wat al goed is, nog beter maken?' Dus richt je op datgene waar je goed in bent! 'Vaak krijgt een locatie haar klanten voor zeventig procent via een bepaald kanaal. Het gaat erom om juist dat kanaal goed te ontwikkelen. Krijg je bijvoorbeeld je meeste klanten via referenties, richt je dan ook vooral op dat kanaal en maak het stapje voor stapje steeds iets beter.'

Leren van elkaar

Wat verwacht Paul van deze dag? 'Locatiehouders komen zelden bij elkaar. Je ziet dat het enthousiasme er is. Iedereen is heel open en heeft zin in het programma dat de organisatie heeft samengesteld. Ik verwacht dat deelnemers luisteren naar elkaar en van elkaar leren. Er wordt veel gepraat en er worden ervaringen uitgewisseld.' Heeft Paul zelf nog een ervaring waar de locatiehouders van kunnen leren? 'Toen ik begon als professioneel spreker richtte ik me vooral op het spreken zelf. Ik moest een geweldig spreker zijn om dit te kunnen doen. Het bleek alleen dat de marketing veel belangrijker was. Relaties die je aanbevelen zijn heel belangrijk. Dus ging ik me daar meer op focussen en ging het steeds beter.

Verrassen

Veel locatiehouders worstelen met dezelfde vragen; Hoe steek ik erboven uit? Hoe kom ik aan mijn klanten en hoe voorkom ik dat ik verzeild raak in een race naar de bodem, wat betreft de prijs. 'Je wilt dat een klant verrast wordt, terugkomt en je locatie aan anderen aanraadt. 'De interactie is belangrijk en daar probeer ik alle bezoekers vandaag mee te helpen. Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden, is mijn motto en als je jezelf per dag maar een procent verbeterd, ben je in zeventig dagen vijftig procent beter!

Door > Kitty Dalhuizen

Fotocredits > Ramon van Jaarsveld, Clickshots

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!