Sinds Roland de Boer het bedrijf in 2007 overnam, heeft Intertent een hoge vlucht genomen. Het bedrijf werkt met de nieuwste technieken, die intern worden ontwikkeld. Dat levert allerlei product innovaties op: nieuwe tentconstructies krijgen in de fabriek in Duitsland een ‘Intertent-twist’. Dat levert op maat gemaakte producten op, die elders niet te verkrijgen zijn. Zo heeft Intertent tentpaviljoens, die ontworpen zijn van lichtere materialen: dat verkleint de transportbelasting, vermindert de fysieke belasting en zorgt voor een snellere opbouw- en afbouwtijd. Ook heeft Intertent isolerende daken ontwikkeld, die de stookkosten verlagen. Zelfs een mainstream product als de Pagode tent heeft bij Intertent een eigen signatuur: in de dakzeilen zijn geen kreukels of vouwtjes te bespeuren en de zijkanten kunnen naar wens voorzien worden van zeildoeken, vaste of geïsoleerde wanden danwel glaspanelen.
Investeringen
‘We spelen constant in op de veranderingen in de markt, zodat we up-to-date en state-of-the-art materialen kunnen bieden,’ zegt Roland de Boer. ‘We onderscheiden ons door hoge kwaliteit te bieden voor een scherpe prijs.’ Daartoe investeert Intertent regelmatig. Zo heeft het bedrijf een ultramoderne wasstraat geïnstalleerd, die de zeilen en wandpanelen grondig reinigt, zodat de materialen er altijd glimmend en schoon uitzien, alsof ze nieuw uit de fabriek komen. Een intern ontwikkeld transportsysteem zorgt ervoor dat alle materialen veilig vervoerd kunnen worden en optimaal beschermd zijn tegen beschadigingen.
Familiebedrijf
Intertent is met twintig medewerkers een middelgroot tentenverhuurbedrijf. Roland de Boer: ‘We hebben een platte organisatie, lean & mean, met de kenmerken van een familiebedrijf. Twee neven van me werken hier. En voor diverse medewerkers voelt het hier ook als ‘thuis’, aangezien we al bijna twintig jaar samenwerken. Er zit dus veel ervaring en commitment in Intertent.’
Het afgelopen jaar was de naam Intertent verbonden aan spraakmakende evenementen als Polo op het Museumplein, Taste of Amsterdam, 100 jaar Schiphol, De Dam tot Damloop en de Amsterdam Marathon. In Duitsland (‘onze nieuwe groeimarkt,’ aldus Roland de Boer) levert Intertent semi-permanente paviljoens met meerdere verdiepingen voor een aantal automerken, zoals Audi en Porsche. Naast tenten voor besloten bedrijfsevenementen en privéfeesten heeft Intertent het afgelopen jaar grote tentenkampen opgezet voor de opvang van duizenden vluchtelingen, in Kamp Heumensoord in Nijmegen en in het Duitse Ruhrgebied bijvoorbeeld.
Leveranciers? We werken met partners!
Op dit moment wordt, pal voor de ingang van Intertent, een gloednieuw tentpaviljoen opgezet waarin het feest volgende week plaatsvindt. Het betekent de lancering van de ‘Manhattan’ met een Intertent-twist in Nederland: een nieuw paviljoen van 20 meter breed, een zijhoogte van 8 meter, uitgerust met glaspanelen en met de mogelijkheid van een tweede verdieping. Alles ontworpen van high end materialen, isolerende wanden en daken en met een vrije overspanning. Allerlei leveranciers zijn al druk in de weer met de opbouw. Roland de Boer corrigeert meteen: ‘Leveranciers? Intertent werkt samen met een aantal partners, zoals EuroToilet, Homan, Holland Reclame Standbouw, Energyst Rental Solutions en Thearent. Wij noemen deze bedrijven geen leveranciers of onderaannemers, maar partners. Bij elk project denken ze met ons mee. Dat leidt tot gezamenlijke oplossingen. Onderling gunnen we elkaar het succes, waardoor we over en weer ambassadeurs van elkaar zijn geworden.’
Speciale gasten
Over de inhoud van het feest gaan we niet te veel verklappen, maar het wordt een feest met een zeer hoog ‘wow’-gehalte, waarbij over elk detail goed is nagedacht. Een spannende combinatie van een ruw industrieel decor met een chique twist, verrassingen op culinair en muzikaal gebied en … nog veel meer. Er komen honderden gasten, uit Nederland, Duitsland, België en Italië. Eén speciale gast komt uit Belize: Egbert Feijer. Hij richtte Intertent op in 1991 en komt speciaal voor de jubileumviering terug naar Nederland. Egbert Feijer kijkt met plezier naar de ontwikkeling die zijn geesteskind heeft doorgemaakt. Na de overname werkte hij nog een jaar bij Intertent, waarna hij zich vestigde in zijn droomland, het Midden-Amerikaanse land Belize. Egbert Feijer: ‘Ik heb me vaak verbaasd over het gemak waarmee Roland de Boer dingen aanpakte en oploste. Hij heeft van Intertent gemaakt, wat ik voor ogen had: een prachtig bedrijf. Niet de grootste uit de markt, maar de beste!’