Châteauform’ De seminarhuizen heeft op 18 en 19 juni een internationaal open weekend georganiseerd en ontving gasten uit Nederland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en België in de vergaderlocatie Schloss Ahrenthal in Duitsland. Tijdens dit weekend stond de kennismaking met het ‘Net als thuis’ concept centraal.
Kennis maken
Tijdens het weekend kregen de gasten verschillende rondleidingen over de locatie en werden verschillende belevingsstands georganiseerd om de deelnemers kennis te laten maken met de andere vergaderlocaties van Châteauform’ in Europa, zoals Zwitserland, Spanje, Frankrijk, Italië en België. De gasten konden deelnemen aan verschillende activiteiten om kennis te maken met de workshops die Châteauform’ biedt voor de zakelijke markt.
Hieronder de ervaring van een deelnemer uit Nederland: Birgit Laemers van Studio Beer Identiteit Imago Merkbeleving:
‘Feeling at home’ concept
Waar voelen mensen zich thuis tijdens ‘heide sessies’, seminars en creatieve sessies? Jacques Horovitz, initiator en directeur van Châteauform’ startte 15 jaar geleden met het 24 uurs ‘feeling home’ concept. Zijn eerste locatie was een landhuis in Frankrijk dat hij liet verbouwen tot een huis voor seminars. Inmiddels zijn er 32 Châteauforms in verschillende Europese landen. Afgelopen weekend (18/19 juni) is Studio Beer op uitnodiging van Inge Kroonenberg naar het onlangs geopende Schloss Ahrenthal in Duitsland geweest. Het was het ook deze keer weer één feest voor de zintuigen! Je voelt je niet alleen thuis, je voelt je in jouw droom(t)huis.
Eindeloze stoet van gerechten
Bij aankomst word je al verwelkomd door een ‘gastkoppel’ voordat je bij de deur bent, meegetroond naar een rustieke kamer en vervolgens naar een lunch die zijn weerga niet kent. Omdat er delegaties van Italië, Spanje, Zwitserland, Duitsland, België en Frankrijk aanwezig waren, kon men kiezen uit een eindeloze stoet van gerechten van Paëlla, Serano ham, Duitse vleessoorten, Italiaanse salades, Franse kazen en de meest oogstrelende desserts. ‘s Middags door met boogschieten in het weelderige park van het slot en daarna een aperitief met zelfgemaakte cocktails. Want bij je thuis voelen hoort dat je overal bij kan zonder iemand iets te hoeven vragen.
Fles Champagne sabreren
‘s Avonds een driegangen diner met de mooiste wijnen waaronder een Lalande Pomerol. Tijdens het diner presenteerde een somelier uit Zwitserland een wijnquiz. Niet alleen de winnaars maar alle deelnemers kregen buiten op het groteske terras een glas champagne, waarbij Hans onze fles Champagne eigenhandig mocht sabreren (openen met sabel). Wat een beleving! De dag erna volgden we workshops o.a.: impro-theater door Boom Chigago, Aboriginal painting en een ‘Relaxation’ workshop. Na nog een gastronomische lunch te hebben genoten namen we afscheid waarbij we een mandje kregen met alle ingrediënten voor een Apfelstudel.
Thuis voelen op werkgerelateerde evenement
Waarom is het belangrijk dat medewerkers zich thuis te voelen op een werkgerelateerde evenement? Als je je echt thuis voelt maakt je lichaam het ‘gelukshormoon’ oxytocine aan, een hormoon dat ook vrijkomt bij positief onderling contact. Door een hoger oxytocinegehalte zijn we weerbaarder tegen stress en komen we sneller tot rust waardoor informatie beter opgenomen wordt en de creativiteit vrij kan komen. Na onze eerdere geweldige ervaring met een groep in Châteauform’ in België hoop ik dat al onze klanten als het even kan en de groepsgrootte en het budget het toelaat kiezen voor een Châteauform’ locatie.
Contact
Schloss Ahrenthal bevat 61 kamers, 15 vergaderzalen waaronder 1 auditorium voor 60 personen en 1 boardroom voor 15 deelnemers. Voor meer informatie over vergaderingen, seminars of activiteiten en beschikbaarheid in Schloss Ahrenthal, kunt u contact opnemen met Inge Kroonenberg via ikroonenberg@chateauform.com of +31(0)75-8880525.