Back Back Nieuws

Inspirerend congres '150 vragen, 10.000 antwoorden' in De Rijtuigenloods

03 juli 2012
Het relatie-evenement ‘Congres 150 vragen, 10.000 antwoorden’ vond maandag 25 juni plaats in De Rijtuigenloods. Samen met inspirator Herman Dummer (grondlegger van twitterfenomeen 'durftevragen', red.) bracht De Rijtuigenloods ruim 100 mensen uit de event- en marketing/communicatiebranche bij elkaar.

 

Inhoudelijk cadeautje geven

‘Wij hebben dit jaar op EvenementContact en de MarCom beurs gestaan. Op beurzen wordt door exposanten veel gebruik gemaakt van ‘de zendmethodiek’ (veel roepen, weinig luisteren). Wat is er nou mooier dan alle waardevolle bezoekers juist een inhoudelijk cadeautje te geven? Wij hebben ze dan ook uitgenodigd voor ons congres 150 vragen, 10.000 antwoorden ‘, aldus managing Director van De Rijtuigenloods, René Schers.

 

Verbindingen leggen

Volgens De Rijtuigenloods is ‘verbinden’ de marketing van nu; samenwerken, mensen bij elkaar brengen, delen en dus vermenigvuldigen. Vorig jaar hebben twee medewerkers van De Rijtuigenloods een durftevragen workshops bijgewoond in Den Haag. Ze waren direct geïnspireerd: ‘Dit gaan we in het groot doen voor relaties’.

 

Dromen waarmaken

Voor het congres heeft De Rijtuigenloods vervolgens verbinding gelegd met Herman Dummer, grondlegger van twitterfenomeen #durftevragen. Samen hebben ze een inhoudelijk programma samengesteld voor relaties van De Rijtuigenloods. Met 10 inhoudelijke workshops werden mensen en hun wensen bij elkaar gebracht met als resultaat dat ze elkaar hebben geholpen om dromen waar te maken en ambities te realiseren.

 

Vragen helpt

‘Ontdek en ervaar de kracht van ‘durftevragen’ en krijg wat je nodig hebt’. Daar gingen de deelnemers voor. ‘We leven in een wereld van overvloed. Er is genoeg, het is alleen niet altijd voor iedereen bereikbaar. Mensen vinden het gewoon fantastisch om elkaar te helpen’, aldus Herman Dummer die de middag aftrapte.

 

Kennis delen

Tijdens het congres gingen de gasten uiteen in tien groepen om interactief aan de slag te gaan met elkaars dromen. Onder leiding van de tien echte durftevragen – begeleiders werd onderling veel kennis gedeeld. Er werd aandacht besteed aan de kracht van een goede vraag. Op basis van een geconcretiseerde vraag gaven deelnemers tips aan hun groepsleden. Op twitter zijn via hashtag #durftevragen en #vragenhelpt ook alle vragen online gezet om zo ook hulp van buitenaf op te roepen.

 

Netwerkborrel

Tijdens de borrel werd nog lang nagepraat over elkaars dromen, ideeën, kennis en over de kracht van durftevragen. ‘Wij zijn blij en trots dat onze gasten met zoveel energie naar huis gingen en dat we hebben bijgedragen aan zeker 100 dromen’, aldus René Schers.

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!