Inspiratie-event Artifex & De Smidtje Group op de SpaarneInspiratie-event Artifex & De Smidtje Group op de Spaarne
Back Back Nieuws

Inspiratie-event Artifex & De Smidtje Group op de Spaarne

15 juli 2020

Dinsdagmiddag organiseerde Artifex samen met rederij De Smidtje Group een creatieve sessie om te sparren over het organiseren van evenementen op dit moment. Met aan boord een bonte mix van eventplanners en opdrachtgevers, nam de Laurens Coster ons mee voor een tochtje over de Haarlemse Spaarne.

Veranderende behoefte

Het is geen gemakkelijke tijd voor de evenementenbranche. De Smidtje Group en Artifex, de Cultuurmakelaars, werken in dit kader nauw samen om een aantal nieuwe zakelijke arrangementen te ontwikkelen om zodoende de sector nieuwe impulsen te geven.  Na een korte inleiding van Eddo Knorringa van Smidtje Group steekt Raymond Borsboom van Artifex van wal en gaat hij een dialoog aan met de aanwezigen: hoe kunnen wij gezamenlijk inspelen op de veranderende behoefte van de klant en wat is de ervaring van de aanwezigen?

Creativiteit

Als snel wordt duidelijk dat de aanwezigen de afgelopen maanden alle creativiteit uit de kast hebben getrokken om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Ook vanuit de hoek van de opdrachtgevers komt enkel begrip. Sommige grote organisaties beginnen langzaam weer kleine evenementen te organiseren, andere organisaties blijven tot het eind van het jaar thuis. Heldere communicatie, veel flexibiliteit en transparantie in de regelgeving en flexibele voorwaarden worden als belangrijkste punten genoemd om het vertrouwen te krijgen om weer evenementen te organiseren of te (mogen) bezoeken.

Verhalen vertellen

De naamgever van de boot stond voor innovatie, een mooie raadgever voor de toekomst van de branche. De evenementenbranche is een kei in zich aanpassen en veranderen, en dat zal meer dan nodig zijn. Maar: we komen er niet alleen met livestreams, is de algehele mening van de aanwezigen. Evenementen willen een verhaal vertellen. Hoe maak je online of hybride evenementen relevant? Hoe breng je de emotie in? De ervaring van een live-evenement is digitaal niet te evenaren – hoe tof, goed georganiseerd en vooruitstrevende zo’n digitaal evenement ook is. Niets haalt het bij live contact, elkaar in de ogen kijken.

Netwerken

Netwerken blijft, nog boven kennisoverdracht, dé reden waarvoor organisaties een evenement bezoeker en organiseren. Ook interactie blijft een belangrijke factor voor het slagen van een evenement – juíst nu. De innovatie ligt hem in het elkaar toch op een passende manier te kunnen blijven ontmoeten. Het sparren kan beginnen!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!