Back Back Interview

Ilse Hofstee: ‘Lever nooit in op kwaliteit en veiligheid’

28 september 2011

De evenementenbranche blijft een mensenbranche waarin we elkaar inspireren en van elkaar kunnen leren. Maak kennis met de Event Personality van deze week: Ilse Hofstee, mede-eigenaar van Oxygen Events.

Ilse: ‘Afgelopen jaar hebben we in Australië een Toyota Landcruiser gekocht en die staat nu nog in Tasmanië op ons te wachten’.

– Wie is Ilse Hofstee?
Ilse Hofstee is een enthousiaste, vrolijke, energieke en dynamische vrouw van 38 jaar. Ik ben getrouwd met Erik Schippers en sinds 1999 hebben wij ons eigen bureau Oxygen Events. Kite is onze Irish Soft Coated Wheaten Terrier, een gezellige blonde hond met krullen.

– Kort bedrijfsprofiel:
Oxygen Events is een organisatiebureau voor sportieve en zakelijke evenementen. In 12 jaar tijd zijn wij van sportief bureau met strandactiviteiten steeds meer uitgebreid tot full service organisatiebureau. Doordat wij al 20 jaar in het vak zitten, weten wij wat werkt en wat goed is voor onze opdrachtgevers. Door trouwe klanten en uitstekende toeleveranciers kunnen wij jaar in jaar uit opdrachtgevers aan ons binden. 

– Mijn motto: 
Doe waar je goed in bent. En daar waar nodig huur je de expertise van anderen in. 

– Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb:
Er springen er in die jaren wel een paar uit. De instructeurs staan elk jaar in de rij om te werken voor de teambuildingsprojecten voor Stichting Giving Back. Wij organiseren al een aantal jaren een 5-daagse sales kick-off in het buitenland voor Teleflex Medical voor 80 personen. En de bedrijfsfamiliedag voor 1.500 personen voor Ordina was een geweldig evenement op de Beekse Bergen.

– Hoe ik de crisis heb overleefd:
Ik zal niet zeggen dat de crisis al voorbij is, want wij zitten er nog middenin. Wij zitten nu ook midden in de periode om onszelf beter te profileren en dit duidelijk te maken naar buiten toe. Je moet je nu durven onderscheiden. Ik denk dat focus en onderscheidend vermogen nu heel belangrijk is. Ons nieuwe reclamebureau adviseert ons hier nu ook in.

– Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Deels ben ik wel geworden wie ik had willen zijn. Mijn vroegere baas van het hotel in Tignes (Frankrijk) vroeg al na 1 week wanneer ik voor mezelf begon. Het andere deel van mij is altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen om te voorkomen dat mijn leven al voor de komende 30 jaar is uitgestippeld.

– Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Mijn man Erik is een belangrijke inspiratiebron voor mij. Ik ben voor veel mensen uit de branche het gezicht, maar hij is naast uitvoerend projectmanager altijd bezig met vernieuwende activiteiten. Daarnaast halen wij veel inspiratie uit onze reizen.

– Mijn droom:
Is dat yoga een onmisbaar en essentieel onderdeel van mijn dagelijkse leven is. En dat ik een beach house run op een plek waar altijd de zon schijnt.

– Ik bewonder uit de evenementenbranche:
De mannen van wop.nl inclusief Michel.

– Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Maak waar wat je belooft en lever nooit in op kwaliteit.

– Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Pinkpop! 

– Mijn grootste hobby:
(Power)yoga, golfsurfen en ik ben het hele jaar door veel op het Castricumse strand te vinden. 

– Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
De Millenium Trilogie vond ik geweldig en die heb ik in 2 weken uitgelezen. Ik ben niet zo heel trouw aan vaste magazines. Het wisselt van Yoga naar Elsevier en van de Happinez via Ode naar de Linda. Zomergasten mag van mij het hele jaar door op televisie. 

– Favoriete vakantieland en –stad:
Australië is op dit moment onze favoriet. Afgelopen jaar hebben we daar een Toyota Landcruiser gekocht en die staat nu nog in Tasmanië op ons te wachten. Vancouver staat nog steeds op nummer 1.

– Van deze muziek ga ik helemaal los:
Snow Patrol, Kings of Leon en Underworld.

– De grootste blunder:
Die moet gelukkig nog komen.

– Hoe ‘social media’ ben ik?
Met @oxygeneventsnl twitteren we zakelijk en privé, met @ilsehofstee heb ik het onlangs een 3e kans gegeven. LinkedIn vind ik leuk, handig en gebruik ik steeds vaker voor acquisitie. Ik vind het wel een uitdaging om Twitter en LinkedIn consequent te gebruiken. Facebook gebruik ik alleen privé. 

– Over 5 jaar… :
Heb ik mijn droom waar gemaakt.  

– Wat niemand van mij weet/verwacht:
Is dat ik af en toe toch ook heel onzeker kan zijn. 

– Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Lever nooit in op kwaliteit en veiligheid. En geef niet zomaar korting omdat het crisis is. 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!