ID&T Groep en AB InBev sluiten strategisch partnership ID&T Groep en AB InBev sluiten strategisch partnership
Back Back Nieuws

ID&T Groep en AB InBev sluiten strategisch partnership

13 februari 2024

Evenementenorganisator ID&T en de grootste bierbrouwerij ter wereld AB InBev hebben een meerjarig strategisch partnership gesloten. De samenwerking heeft betrekking op vrijwel alle evenementenmerken van de ID&T Groep, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival, Awakenings, Decibel Outdoor, Dominator, Amsterdam Open Air en Vunzige Deuntjes Festival. De samenwerking concentreert zich op de wereldbekende biermerken Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, en Corona.

De focus van dit ambitieuze partnership ligt op het versterken van de beleving van miljoenen fans van ID&T, zowel live als digitaal. De gezamenlijke inspanningen richten zich op de ontwikkeling van verkoop- en marketingactivaties, waarbij innovatieve campagnes worden gecreëerd die de festivalbezoeker aanspreken. Jongvolwassenen hebben een sterke behoefte aan sociale interactie en unieke ervaringen, waarin muziek en evenementen inmiddels niet meer weg te denken zijn. Het doel van ID&T en AB InBev is om de doelgroep te verrassen, inspireren en activeren met marketingactivaties rond thema’s zoals duurzaamheid, innovatie en verantwoord alcoholgebruik en andere thema’s die passen binnen hun belevingswereld.

Samen muziekcultuur omarmen en creatieve campagnes ontwikkelen

Martijn van Daalen, CCO ID&T Groep: ‘We zijn ontzettend blij met deze nieuwe samenwerking met ’s werelds grootste bierbrouwerij. AB InBev heeft een sterk en breed merkenportfolio dat perfect aansluit bij onze doelgroep. Zowel in Nederland als internationaal omarmen Bud en Corona de muziekcultuur met een sterke focus op het creëren van unieke experiences, net zoals ID&T. We kijken ernaar uit om samen met Bud en AB InBev creatieve campagnes te ontwikkelen die bijdragen aan de beleving van onze miljoenen fans.’

Jasper Kessels, Horeca Directeur AB InBev: ‘ID&T, marktleider in Nederland, is één van de grondleggers van wereldwijde elektronische muziekevenementen en heeft dankzij haar evenementenplatform een zeer sterke connectie met onze doelgroep. AB InBev wil met Bud – een merk dat staat voor optimisme en ambitie - verder groeien in Nederland en een nieuwe generatie festivalgangers inspireren om alles uit het leven te halen wat erin zit.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!