Back Back Nieuws

IDEA zoekt de spotlights: We laten zien wat we waard zijn

01 april 2015
Praten over de kracht van live communicatie is mooi, die kracht aantonen is beter. Vanuit die overtuiging lanceert IDEA haar nieuwste tools waarmee de vereniging haar leden, de vele mooie cases van die leden én hun inspirerende ideeën letterlijk in de etalage zet.

» De tools: klantenpanel + content-commissie.
» De etalage: website, perskanalen, social media, beurzen en om te beginnen event15.

Het nieuwe klantenpanel
Maandelijks kiest een panel van toonaangevende opdrachtgevers de meest inspirerende case van de maand, startend in april 2015. IDEA-leden melden hiervoor eigen cases aan. Daarbij geldt geen enkele restrictie. Grote prijswinnaars of kleine pareltjes, corporate events of merkactivaties, alles mag. Als het maar gaat om actuele cases die IDEA-leden zelf beschouwen als hun beste werk.

Klantenpanel
De eerste leden van het klantenpanel zijn afkomstig uit zowel het B2B- als B2E- en B2C-segment: Karlijn Adriani (Goede Doelen Loterij), Jaap Stolwijk (Crédit Agricole Consumer Finance), Frederike van Urk (T-Mobile), Caroline van Wijngaarden (Toyota) en Jolanda Bouwens (Kadaster). Zij beoordelen de ingezonden cases en zetten vervolgens de case van de maand in de etalage. Zo krijgen marketing- en eventprofessionals twaalf keer per jaar een inspirerend verhaal aangereikt.

Tijdens vakbeurs event 15 (1 en 2 april) verzorgt Studio IDEA de kick-off voor dit klantenpanel. Lars Sørensen en Gerrit Heijkoop maken hier twee dagen compacte interviews met IDEA-bureaus die de eerste cases hebben aangemeld.

Content-commissie: inspiratie voor iedereen
Onbekende buitenlandse cases, nieuwe technologische ontwikkelingen, opvallende visuals, opmerkelijke uitspraken. In het evenementenvak kan alles een bron van inspiratie zijn. IDEA-leden komen in hun werk voortdurend inspirerende zaken op het spoor, die ze graag delen met anderen. Dat gebeurt vanaf april 2015 via de nieuwe content-commissie die een inspiratieblog op de IDEA-website gaat vullen. Aankondigingen van nieuwe content worden ook gepost op de social media-kanalen.

De eerste leden van de nieuwe content-commissie zijn Rob de Otter (Creative Director, De Otter Creators / Daily Bread), Cristel Zwart (Creatief, Conceptontwikkelaar Dechesne & Boertje), Lotte Barends (Creative, Bureau voor Reuring), Victor Neyndorff (Strategy & Concept Director, MOVE) en Kirsten Flik (Creatie/Advies, Effectgroep).

Onder aanvoering van nieuw bestuurslid
'Wij zetten dit jaar de kracht van live communicatie in de spotlights. Omdat we willen laten zien wat IDEA-bureaus waard zijn, omdat onze leden dat ook echt verdienen en omdat we graag IDEA nog meer onder de aandacht willen brengen van opdrachtgevers,' zo laat verenigingsmanager Maarten Schram weten. Dat laatste is niet toevallig ook het onderwerp waar IDEA’s nieuwe bestuurslid Maarten Hogenhuis - gedelegeerd producent Xsaga, aangetreden als IDEA-bestuurslid in maart 2015 - zich als eerste op zal gaan richten: ‘Ik streef er persoonlijk naar dat opdrachtgevers het als een vereiste zien dat een eventbureau IDEA-lid is.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!