IDEA stimuleert duurzaam pitchenIDEA stimuleert duurzaam pitchen
Back Back Nieuws

IDEA stimuleert duurzaam pitchen

05 november 2019

Branchevereniging voor Nederlandse livecommunicatie- en eventbureaus IDEA wil met het ondertekenen van de VEA Pitchcode en het opstellen van een eigen Pitch-checklist de resultaten van creatieve pitches optimaliseren. Met het tekenen van de VEA Pitchcode – van de vereniging van de communicatie- adviesbureaus (VEA) en de Bond van Adverteerders (BvA) onderschrijven ze het belang van een branche gedragen leidraad.

VEA Pitchcode

‘Uitdagingen rondom pitchtrajecten raken ook livecommunicatie- en eventbureaus’, aldus Maarten Schram, managing director van IDEA. ‘De VEA-code biedt perfecte handvatten voor een effectief en respectvol pitchtraject. Voor zowel opdrachtgevers als deelnemende bureaus.’

IDEA Pitch-checklist

Aanvullend heeft IDEA een eigen checklist gemaakt met praktische tips die helpen bij het opzetten van een doeltreffende bureauselectie. Maarten Schram: ‘Opdrachtgevers en bureaus in de eventwereld hebben te maken met specifieke kansen en uitdagingen. Daar gaan we dieper op in met de IDEA Pitch-checklist.’ De checklist is te downloaden op ideaonline.nl/duurzaam-pitchen.

Voorkom kapitaalvernietiging

Het recent gehouden IDEA Opdrachtgeversonderzoek 2019 onderstreept het belang van een duurzaam pitchtraject nog eens. Ruim een derde van de opdrachtgevers van Nederlands toonaangevende bureaus in livecommunicatie zegt pitches uit te schrijven. En een derde van alle opdrachten voor events loopt via een pitch. ‘De belangen zijn groot, net als de hoeveelheid tijd en kennis die in pitches wordt geïnvesteerd door bureaus en opdrachtgevers’, aldus Maarten Schram. ‘Een gedegen traject voorkomt kapitaalvernietiging.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!