IDEA presenteert nieuwe strategie en pay-offIDEA presenteert nieuwe strategie en pay-off
Back Back Nieuws

IDEA presenteert nieuwe strategie en pay-off

30 januari 2024

Met een nieuwe strategie en een nieuwe pay-off onderstreept brancheorganisatie IDEA haar toonaangevende rol in de livecommunicatie-industrie. De stap markeert een nieuw tijdperk in de sector, waarin de samensmelting van live-interacties en digitale innovaties vraagt om expert leadership.

De pay-off Leading Agencies in Livebenadrukt het expert leadership van IDEA in een tijdperk waarin digitale innovaties het communicatielandschap snel en ingrijpend veranderen. De versmelting van offline en online zorgt voor een sterke stijging in experiential marketing en merk- en digitale live-activaties.

Herwaardering live-interacties

Tegelijkertijd leidt de toenemende digitalisering tot een herwaardering van de onvervangbare kwaliteiten van authentieke live-interacties. Hierdoor hebben organisaties behoefte aan experience-experts die het vakmanschap in fysieke ervaringen samenbrengen met kennis van digitale live-omgevingen.

Leidende positie versterken

Dit inzicht vormt de basis van de nieuwe strategie en de nieuwe pay-off, aldus IDEA-voorzitter Dion Janssen. ‘Met Leading Agencies in Live laten we zien dat we als IDEA klaar zijn om onze leidende rol in de veranderende wereld van livecommunicatie te bekrachtigen. We zien een sterke ledenaanwas in bureaus die zijn gespecialiseerd in experiential en merk- en digitale activatie. Die ontwikkeling versterkt de positie van IDEA als innovatieve expert leader.’

Meer dan een slogan

‘Leading Agencies in Live is een belofte van vakmanschap, zakelijke stabiliteit, creativiteit en duurzaam ondernemerschap’, aldus Janssen. ‘Deze belofte maken we waar met het IDEA-keurmerk. Dat bewijst al jaren de professionaliteit en autoriteit van IDEA-leden. Het keurmerk krijgt in 2024 een nog centralere rol in onze positionering.’

Meetbaarheid en verduurzaming

IDEA heeft ook een leidende rol in het meetbaar maken van de effectiviteit van livecommunicatie. Samen met de Bond van Adverteerders (bvA) is de Event Impact Monitor gelanceerd. Deze innovatieve tool toont op basis van data-inzichten de impact en de ROI van events. Op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen onderscheiden IDEA-bureaus zich met de uitbreiding van het succesvolle Green Ambassadors-programma.

Lintje voor live

Dion Janssen, mede-eigenaar van THG Creative Agency, heeft per 1 januari Pieter Bas Boertje opgevolgd als IDEA-bestuursvoorzitter. Bij zijn afscheid kreeg Pieter Bas een ‘Lintje voor Live’. IDEA kent deze prijs selectief toe aan mensen die de livecommunicatie-industrie naar een hoger niveau tillen. Als IDEA-voorzitter heeft Pieter Bas zich de afgelopen vier jaar onvermoeibaar sterk gemaakt voor live-events tijdens en na de coronaperiode en het aanjagen van ondernemerschap binnen de branche.

Foto: Butino/Jan Buteijn

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!