Back Back Achter de schermen

IDEA lustrumgala introduceert het nieuwe eventgala

01 november 2007

31 oktober 2007. Branchevereniging IDEA viert haar uitgestelde (want rond juli te druk) eerste lustrum met een nieuwe ‘galabeleving’. Alle mannen in smoking, alle vrouwen in het lang geeft een sjieke sfeer, alleen bij dit gala geen ronde tafels waar je vier uur met dezelfde tien mensen aan zit te eten, nee dit is een hip nieuw gala-event. Hip? Locatie: verschillende ruimtes van de Westergasfabriek in Amsterdam.

De gashouder, waar ik me het gala (inderdaad zittend aan een tafel van tien, waarschijnlijk met andere persmensen als altijd) had voorgesteld is bij binnenkomst helemaal leeg, dat wil zeggen, op strakke afstand van elkaar staan op zwarte blokken kandelaars met kaarsen te branden. Een prachtig effect in deze ruimte, waar ook de galafoto wordt gemaakt, die aan het eind van de avond is op te halen.

Naar de 87 foto’s.

Nee, niet in de Gashouder, maar in het Transformatorhuis is het te doen. Daar staan, lopen, loungen, wiebelen, slenteren, eten en drinken de IDEA-leden in een even hip gedecoreerde setting: mooi licht, sjiek eten (wild), goede wijnen en mooie mensen.

Klein minpuntje. Wat het vermeende hoogtepunt
van de avond had moeten worden, de officiële lancering van de leerstoel
eventmarketing, valt een beetje in het water door de combinatie
Westergasfabriek en geluid: nooit een gouden combinatie. De aanwezige gasten proberen het best wel, maar de kersverse
hoogleraar Ed Peelen bijgestaan door Karoline Wiegerink, en daarna het
eentweetje van scheidend voorzitter Bram Nauta en nieuwe voorzitter
Gerben Plasmeijer op het podium zijn gewoon te slecht te verstaan en te volgen. Dan
kun je als nieuwe voorzitter wel vragen om een beetje meer aandacht,
maar dat heeft weinig effect. Een zaal met borrelende mensen luistert
van nature al niet wat er op een podium gebeurt, laat staan met slecht
geluid.

Sterker was het tweede deel van de avond. Nadat de gasten zich
hadden verplaatst naar een ander gedeelte van het
Westergasfabriekterrein (zij met moeilijke schoenen in pendelbusjes, de
anderen met een heerlijke wandeling op deze mooie zachte avond) kwamen
ze in een primeurtje terecht zonder het van tevoren te weten. Casper
Reinders van Jimmy Woo lanceerde daar zijn eerste Jimmy Woo on tour,
een concept waarmee hij een sjieke Jimmy Woo club op elke locatie kan
realiseren. Binnen no time hadden de IDEA leden, vrouwen én mannen, de
voetjes op de discovloer.

Naar de 87 foto’s.

(Ben overigens nu definitief mijn stem kwijt.)

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!