Back Back Nieuws

IDEA klantenpanel beoordeelt B2B case Effectgroep als beste

04 juni 2015
Ter promotie van ons vak zoekt IDEA dit jaar de spotlights. 'Want praten over de kracht van
live communicatie is mooi, die kracht aantonen is beter,' vertelt verenigingsmanager Maarten Schram. Vanuit die overtuiging lanceert IDEA het klantenpanel en worden mooie cases in de etalage gezet.

In de eerste ronde werden drie B2B cases geselecteerd en beoordeeld, te weten:
» BrandDeli van Effectgroep
» Heinz van Bureau JEZ
» Arcadis & KNHM van Dechesne & Boertje

Jury en beoordeling
De ‘jury’ bestond deze ronde uit Frederike van Urk (T-Mobile), Koen Brakenhoff (Mauritshuis) en Jaap Stolwijk (Crédit Agricole Consumer Finance) en deze event professionals beoordeelden de BrandDeli case van Effectgroep gemiddeld met een 8,7. Daarmee kwam deze case unaniem als winnaar uit de bus.

De cases worden beoordeeld op: strategische doorvertaling van de briefing, uitwerking van
het creatieve concept, de effectieve inzet van middelen en het behaalde resultaat. Ook draagt ondersteunend materiaal zoals foto’s en video bij aan de score.

Case BrandDeli
BrandDeli Beyond was de naam van de najaarspresentatie waar 13 TV-zenders zich
presenteerden aan de adverteerders. Zodanig dat hun specifieke merkwaarden (zender
karakter) tot leven kwam en er ruimte was voor de zender specifieke najaarsprogrammering. De afzender van het event moest overduidelijk BrandDeli zijn met volop ruimte voor de zenders om zich te profileren. Het event draaide om beleven en ervaren en het zichtbaar maken van de merkwaarden en identiteit. Effectgroep koos voor een Catwalkdiner in SugarCity als ‘podium’ voor alle specifieke zenders.

‘Een sterke case van Effectgroep: BrandDeli neemt met dit event de juiste rol aan, door haar
klanten in de spotlights te zetten. Letterlijk. Goed gevonden en leuk dat hiermee ook de
samenwerking, door gezamenlijk te presenteren, goed naar voren wordt gehaald. Daarmee
haal je veel extra uit de bestaande klanten en contacten, wat zorgt voor vertrouwen bij je
potentiële bestand. BrandDeli draagt met dit event uit: ’Wij stralen door onze klanten te laten
schitteren’. Spot on van Effectgroep!’ Frederike van Urk, T-Mobile.

Video BrandDeli naarjaarspresentatie:


Foto: Tycho's Eye

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!