Back Back Nieuws

IDEA gaat voor kansen in de markt

26 februari 2014

De markt
anno 2014 biedt volop kansen voor eventbureaus die de grenzen van het
traditionele event durven loslaten. Die verder kijken dan de zakelijke
eventmarkt en hun kennis en kunde inzetten voor een veel ruimere doelgroep. Die
personeels- en relatiebijeenkomsten organiseren voor bedrijven, maar ook hun
events waar een boodschap moet worden gecommuniceerd richting het grote
publiek. Deze heldere en positieve boodschap bracht IDEA tijdens haar Algemene Ledenvergadering
op 10 februari.

Presentatie Jaarplan 2014
Belangrijk
onderdeel van de bijeenkomst was de presentatie van IDEA’s Jaarplan 2014 door
voorzitter Christine van Dalen en verenigingsmanager Maarten Schram. Dit keer
geen koerswijzigingen, wél een voorzetting van het in 2013 ingezette beleid met
de speerpunten belangenbehartiging, inspiratie en educatie.

Wake-up call
Ook geen
gesomber over crisis en krimpende budgetten, wél een wake-up call voor de
leden. Want: de grootste groei in de eventmarkt vindt op dit moment plaats in
de markt van events voor consumenten, grootschalige promoties en activaties,
zoals ook het NIDAP onderzoek eind 2013 al liet zien. De grote merken staan
inmiddels te springen om goede ideeën, betoogde Van Dalen, en wie zou die beter
kunnen leveren dan de IDEA-leden? Zij zijn immers als geen ander in staat om
van een merkgedachte tot een event te komen.

Ondernemerschap
De eerste
IDEA-ledenbijeenkomst van het jaar staat traditiegetrouw in het teken van het ondernemerschap.
Als gastspreker was daarom Kees de Jong van Booming Business Initiatives uitgenodigd.
Hij sprak met de bureau-eigenaren onder meer over hoe je je bedrijf tot echte
groei kunt brengen en welke business modellen je daarbij kunt hanteren.

Rondetafelgesprekken
Aansluitend
waren er vier rondetafelgesprekken, steeds onder leiding van een van de
IDEA-leden, over onderwerpen die ondernemers bezighouden. Deze sessies ziet
IDEA als één van de grote benefits van het lidmaatschap: dé gelegenheid voor
bureaus om in een relaxte sfeer ervaringen met elkaar te delen en van elkaar te
leren.

Gastvrije decor
De
eventlocatie CitySense vormde het gastvrije decor voor de IDEA-bijeenkomst.
CitySense is een multifunctionele, duurzame en technisch geavanceerde locatie
in hartje Utrecht. Mét een eigen belevingskeuken, die deze middag bovendien
diverse culinaire verrassingen in petto had voor de IDEA-leden.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!