19 februari 2007

IDEA en eventmanagers komen tot pitchovereenkomst

Rubrieken

"Met onze pitchovereenkomst willen we de professionaliteit van hetbureauselectieproces verhogen", meldt Leon Kruitwagen. "Bovendienvoorkomt het wantoestanden die zich in het verleden wel hebbenvoorgedaan. De door ons voorgestelde werkwijze biedt de deelnemendebureaus een betere bescherming, van hun creatieve conceptenbijvoorbeeld. Tegelijk geeft het de opdrachtgevers de kans om tot eenweloverwogen keuze te komen."

IDEA en het
Genootschap voor Eventmanagers hebben een gezamenlijke pitchovereenkomst opgesteld. Hiermee sluiten zij aan bij de ‘Spelregels
voor het pitchproces’ van VEA (Vereniging voor
communicatieadviesbureaus) en BVA (Bond van adverteerders). Dat meldt branchevereniging IDEA in de eerste editie van haar digitale nieuwsbrief die woensdag per e-mail werd verstuurd.



IDEA-leden die uitgenodigd worden voor pitches of bureaucompetities
sturen hun potentiële opdrachtgever een pitchovereenkomst met
gedragsregels voor beide partijen. Daarnaast ontvangt de opdrachtgever
een Pitchproces Questionnaire en een Competitie Leidraad. Met behulp
hiervan kunnen opdrachtgevers hun wensen duidelijk kenbaar maken en
krijgen ze alle noodzakelijke adviezen om het selectieproces voor alle
betrokkenen overzichtelijk en transparant te houden.