Back Back Nieuws

ID310 ontwikkelt en produceert mediamoment voor sloop Hoog Catherijne

11 april 2013
Winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht ondergaat momenteel een metamorfose. Afgelopen maandag is er een start gemaakt met de sloop van een deel van het winkelcentrum waarbij de vleugel van Peek & Cloppenburg tegen de vlakte ging. ID310 zorgde voor een heel speciaal startsein van de sloop.

Facebook actie
Om buzz te creëren bij de consument heeft ID310 een Facebook actie opgezet waarbij de winnaar de eer had de sloop van Hoog Catharijne in gang te mogen zetten. De actie werd gecommuniceerd door een indrukwekkend graffiti visual van 20m2 op de gevel van het Peek & Cloppenburg aan te brengen als teaser voor deelname aan de actie. Voorafgaand het evenement werd de media getriggerd voor deelname aan het event. Een hostess gehuld in een stoere overall en bouwhelm bezorgde alle genodigden een uitnodiging in de vorm van een speciale toolkit.

Laten we maar gaan slopen
De gelukkige winnares van de Facebook actie was de Utrechtse studente Jolijn Klein Kranenbarg. Met de woorden ‘Laten we maar gaan slopen!’ liet ze er geen gras over groeien en klom ze in de kraan om de kogel in werking te zetten. Met twee raken klappen wist ze de eerste barsten in de gevel te laten verschijnen. ‘Door de grote getale aanwezige regionale en landelijke pers was het sloopfeest een grote hit in medialand. Zo verschenen foto’s, teksten en interviews van dit event in het AD, Telegraaf, Hart van Nederland en RTV Utrecht’, aldus ID310 die verantwoordelijk was van ideevorming tot uitvoering voor deze bijzondere PR-stunt.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!