Back Back Nieuws

Hutten lanceert nieuw foodconcept: Smaaklokaal Hutten

11 maart 2014

In Den Bosch
opent begin mei Smaaklokaal Hutten haar deuren onder in de Jheronimustoren aan
de Hofvijver in het Paleiskwartier. In het Smaaklokaal staat vers, gezond,
ambachtelijk, puur en duurzaam eten centraal. Kortom: het beste van Hutten komt
er samen. Dat betekent ambachtelijke en eerlijke snacks en maaltijden en verse,
huisgemaakte sappen, salades en soep. Om mee te nemen of ter plekke op te eten.
Maar wat maakt dit concept nu zo bijzonder?

Missie voor duurzamer leven
Het Smaaklokaal
is ontstaan vanuit de missie van Hutten om bij te dragen aan een beter,
gezonder, comfortabeler, eenvoudiger, leuker en vooral duurzamer leven. Al
sinds 1929 staan ambacht, gastvrijheid en smaak centraal bij Hutten. Jan Hutten
startte in dat jaar met zijn ambachtelijke bakkerij. Na tien jaar werd de
bakkerij omgebouwd tot lunchroom annex eetsalon en in 1951 werd het een
café-restaurant met de eerste Veghelse automatiek. En hoewel het bedrijf in de
decennia daarna explosief groeide tot een toonaangevende nationale cateraar, is
de aandacht voor het ambachtelijke vakmanschap altijd gebleven.

Verse ingrediënten
Hutten
blijft steeds op zoek naar de beste verse ingrediënten en werkt continu aan het
door ontwikkelen van een ambachtelijke foodservice. Smaaklokaal Hutten sluit
naadloos aan bij de visie van Hutten. Het speelt in op de behoefte van mensen
om bewust met gezond eten en drinken bezig te zijn. En op het feit dat niet
iedereen tijd (of zin) heeft om elke dag uitgebreid in de keuken te staan. Wie
makkelijk wil doen, maar wél een bewuste en gezonde keus wil maken, kan
binnenkort dus terecht bij Smaaklokaal Hutten.

Duurzaam label ‘De Guijt’
Bijna alle
producten die bij het Smaaklokaal te verkrijgen zijn, dragen namelijk het
duurzame huislabel van Hutten: ‘De Guijt’. Hutten werkt hiervoor onder andere
samen met 24 lokale boeren en telers. Inmiddels bestaat het assortiment van De
Guijt uit meer dan duizend producten. Deze vinden dagelijks hun weg naar de 120
bedrijfsrestaurants en de 11 evenementenlocaties van Hutten. Om een De
Guijt-label te mogen dragen, moet een product voldoen aan de strenge ‘De Guijt
Norm’. Deze normering is onderverdeeld in vier kernwaarden: gezond bezig,
zuinig op onze wereld, diervriendelijk en huisgemaakt. Voor elke kernwaarde
zijn concrete en meetbare criteria opgesteld.


Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!