Back Back Nieuws

HSMAI Nederland slaat nieuwe weg in

21 januari 2014
Tijdens de Algemene Ledenvergadering voorafgaand aan de HSMAI & NBTC Holland Marketing Nieuwjaarsbijeenkomst presenteerde de HSMAI 20 januari haar nieuwe DNA. De HSMAI timmert als gerenommeerd netwerk voor sales, marketing en communicatie professionals al 45 jaar aan de weg en is hiermee een ervaren platform in de gastvrijheidsbranche. Het bestuur presenteerde haar nieuwe profiel met een exclusief karakter door een ledenplafond in te stellen van 500. Binnen dit gremium wil men vooral een kruisbestuiving stimuleren vanuit verschillende generaties, sectoren, functies en behoeften. De ledenvergadering werd gehouden in Novotel Amsterdam City en vervolgd door een inspiratiesessie van trendwatcher Ruud Veltenaar en een drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst.

‘HSMAI 500’
Hans Poortvliet, Managing Director HSMAI: ‘We willen een inhoudelijk, up to date netwerkplatform onderhouden met voldoende exclusiviteit zonder een elitair imago. Voor ons is het instellen van een afgebakend ledenplatform echter wel de beste weg om kwaliteit, inhoud en reciprociteit voor onze leden te kunnen waarborgen voor de toekomst. ‘500’ leek ons een mooi, magisch aantal om de grens te trekken. We weten dat we hier misschien mensen door moeten teleurstellen maar we hebben uiteraard een verloop door onder andere loopbaanwendingen van onze leden, dus professionals krijgen bij ons altijd de kans lid te worden.’

Meerzijdigheid
Hoewel het begrip Hospitality ook bij de nieuwe koers prominent wordt vermeld bij de HSMAI, wordt een zo breed mogelijke lading gegeven aan ‘professionele gastvrijheid’. Poortvliet: ‘Nog steeds denken mensen bij Hospitality vooral aan de hotel- of toeristische sector maar onze horizon is veel breder. We stimuleren de ‘meerzijdigheid’ van de HSMAI enorm; sales en marketing, en vanaf dit jaar ook revenue professionals, uit bijvoorbeeld de wereld van beveiliging, taxiservice en zorg evenals andere (semi) overheid brengen een belangrijke kennis en netwerk bijdrage aan onze vereniging en daarmee de gastvrijheid beleving van Nederland. Dit zal de komende jaren verder worden vertaald in verschillende evenementen, locaties en kennis bijeenkomsten’.

Drie bloedgroepen
Bij de HSMAI kun leden op een persoonlijke en inspirerende wijze leren en netwerken. Men onderschrijft hiermee het belang van een leven lang ontwikkelen en een ieder krijgt de ruimte om de passie en professionaliteit voor zijn of haar vakgebied verder uit te dragen en te delen. De leden zijn divers en globaal in te delen in drie bloedgroepen die elkaar aanvullen en aanvoelen:

Gamechangers: leden die met nieuwe ideeën, denkbeelden, visies en producten de gevestigde orde, (spel)regels, processen en/of (management) strategieën binnen de Gastvrijheidsindustrie ingrijpend veranderen.
Translators: Ervaren leden die de laatste trends & ontwikkelingen praktisch willen vertalen, met vakgenoten bediscussiëren en implementeren in hun werkomgeving.
Explorers: Hospitality professionals en professionals uit andere sectoren die kennis en ervaring naar de hospitality kunnen transformeren en die hun netwerk en kennis verder willen ontwikkelen binnen de gastvrijheidsindustrie.

Jaar-thema HSMAI: Shift Happens
Na de ALV werd het nieuwe jaarthema ‘Shift Happens’ gelanceerd met als kick off een inspirerende sessie van Ruud Veltenaar over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de wereld in sneltreinvaart transformeren. Aanwezige leden en genodigden van het NBTC kregen in een wervelende en boeiende multimediale presentatie een helder en fascinerend beeld van de toekomst voorgespiegeld, dit alles met een flinke dosis humor verteld door Veltenaar.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!