Back Back Nieuws

Hotel en Congrescentrum Papendal groeit

08 februari 2010
Hotel en Congrescentrum Papendal  (dochteronderneming van NOC*NSF) heeft met trots de voorlopige jaarcijfers over 2009 bekendgemaakt. De omzet steeg in 2009, in tegenstelling tot veel bedrijven in de hotel- en congresbranche, met maar liefst 10% ten opzichte van het jaar daarvoor. Ook in de eerste maand van 2010 scoort Papendal meer dan goed, met een groei van 22% vergeleken met januari 2009.

Stella van der Sluis, sinds een jaar directeur van Hotel en Congrescentrum Papendal, verklaart deze groei als volgt: “Dankzij een gericht acquisitiebeleid, de juiste marketing, hameren op kwaliteit en prima kostenbewaking hebben wij een goed jaar gehad. We geloven in onze dienstverlening en verwachten zelfs nog meer te kunnen groeien door bijvoorbeeld de Green Key. Deze maand hebben wij als een van de eerste hotel en congrescentra in Gelderland met glans de ‘Gouden Green Key’-classificatie ontvangen uit handen van Erik van Dijk (directeur Stichting KMVK). Het is vrij uniek dat de Gouden classificatie in één keer wordt behaald.”

Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf. Green Key is een stimulans voor organisaties om meer aan milieuzorg te doen dan de wet- en regelgeving voorschrijft. De Gouden Green Key is het hoogst haalbare niveau. Met de Gouden Green Key geeft Papendal, met 151 hotelkamers en 30 vergader- en congreszalen, te kennen het milieu als speerpunt van haar beleid te zien.

Stella van der Sluis over de toekenning van de Gouden Green Key-classificatie: “Het keurmerk garandeert onze gasten een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving. Als organisatie met een Green Key-certificaat moet je onder meer kunnen aantonen minder gas, water en elektra te gebruiken en tevens dat afval beperkt en gescheiden wordt. Tijdens de beoordeling van de KMVK kregen we extra bonuspunten voor onder meer het plaatsen van tijdschakelaars op koelkasten met frisdrank. De bonuspunten hadden we niets eens nodig om de Gouden classificatie te behalen. We zijn erg blij met deze toekenning, die bevestigt dat we met ons milieubeleid op de goede weg zitten.”

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!