Back Back Nieuws

Horecagast ergert zich aan vies sanitair

02 september 2008
De soms meer dan smerige sanitaire voorzieningen in cafés, bars, restaurants en uitgaansgelegenheden zijn de grootste ergernis van Nederlandse horecabezoekers, zo blijkt uit onderzoek. Vooral vrouwen storen zich aan de vieze wc’s als ze uitgaan. Maar ook ongeïnteresseerd personeel scoort hoog op de lijst van ergernissen. Een positief punt vindt de horecagast het gevarieerde horeca-aanbod.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit de jaarlijkse Grote Horeca-enquête van het Bierblad.


Vies toilet en overschillig personeel

Het vieze toilet en onverschillig personeel delen de eerste plaats als bezoekers uit een lijst met horeca-ergernissen de grootste ergernissen mogen aangeven. Liefst 60 procent van alle ondervraagden noemt vieze toiletten en sanitair en ongeïnteresseerd personeel. Maar aanzienlijk meer vrouwen (66 procent) dan mannen (53 procent) storen zich aan het smerige sanitair.

Aanbod en diversiteit

Nederlanders zijn ondanks de ergernissen wel zeer tevreden over het aanbod en de diversiteit van de horeca, zowel in hun eigen uitgaansbuurt, als over het totale Nederlandse horeca-aanbod.

 

Mannen - en vrouwen top 10
Er is ook een top tien van ergernissen per sekse gemaakt. Bij vrouwen staat daarin het vieze toilet op de tweede plaats, na het onverschillige personeel. In de top tien van de mannen staan ergernissen over het sanitair veel lager; zij vinden niet goed getapt bier erger dan een vuil toilet.

 

 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!