12 juli 2013

Hoog kwaliteitsniveau op holy ground: Wisseloord

Rubrieken

De wereldberoemde Wisseloordstudio’s hebben vorig jaar hun nieuwe deuren in het Hilversumse geopend. Nog altijd op holy ground en met behoud van de nostalgische vibe, de gouden platen en authentieke instrumenten voelen de studio’s meer dan ooit aan als een inspirerende en magische locatie. Paul Reynolds, managing director, geeft mij een rondleiding door het bijzondere pand waar ‘amazing things have happened in the past’ en waar immer spraakmakende creaties tot stand komen, zowel voor de internationale muziekindustrie als voor de corporate business.


Wisseloord naar een hoger plan

Paul heeft jarenlange ervaring als internationaal consultant, zowel in new business, het bedenken van nieuwe formats als change management. Hij ziet vele paralellen tussen het bedrijfsleven en muziekstudio’s die in de afgelopen moeilijker jaren veel hebben moeten inleveren of zelfs ten onder zijn gegaan. De globetrotter heeft gewerkt in steden als Los Angeles, New York, Tokyo, Dubai, Londen en Amsterdam. Nu, met zijn team van experts (waaronder Darcy Proper en Ronald Prent) en hun brede en rijke knowhow heeft Reynolds Wisseloord naar een hoger plan getild, en geldt het weer als één van de beste ter wereld. Deze bijzondere ontwikkeling en business ervaring kan ingezet worden tijdens een evenement, waarin Reynolds als ervaringsdeskundig over change mangement kan spreken. In zijn functie van managing director richt hij zich onder meer op marketingstrategie en business to business mogelijkheden.


Unieke ervaring in een creatieve omgeving

Om dan ook maar direct met de deur in huis te vallen: Waarom is deze locatie interessant voor de zakelijke markt en wat maakt het zo uniek? “Het is heilige grond waar Freddy Mercury, Elton John, Michael Jackson, Tina Turner, Snoop Dogg, Ilse De lange, Anouk, Trijntje Oosterhuis en vele anderen hun albums hebben opgenomen. Def Leppard (Led Zeppelin) heeft hier zelfs een jaar gewoond (!). Voor bedrijven is het een unieke ervaring in een creatieve omgeving waar in een ongedwongen sfeer vergaderd kan worden, brainstormsessies georganiseerd kunnen worden en zelfs teambuildings gehouden kunnen worden. Denk daarbij aan zanglessen van professionele vocal coaches, waarna de groep wordt meegenomen in het gehele technische proces van het maken van een track. En bij elk gezelschap gebeurt het: er ontstaat een bepaalde chemie en dynamiek die je in geen enkele andere reguliere vergaderzaal of zelfs studio vindt.”

We arrange whatever you want
Ook qua strategie, catering en extra service in de breedte is dit een one-stop-shop; “Ik vind het een vreselijk woord, maar we zijn het wel,” vertelt Paul. Het is een historische locatie voor elk willekeurig evenement waar iets met of voor het bedrijf gecreëerd moet worden en met of zonder boodschap: custom made dus. Wisseloord is gewend om te werken op een zeer hoog kwaliteitsniveau, zo ook in de service die geboden wordt. Paul: “We arrange whatever you want”. Zo heeft Paul onlangs een astronautenpak op de kop getikt voor een artiest en trommelde het team een hele fanclub op voor een Amerikaanse muzikant die dat wenste.

A New concept with an old soul
Alle faciliteiten zijn state-of-the-art en de services zijn van hoog niveau: “We zijn eraan gewend tot het uiterste te gaan in alles, zowel op technisch als op service level.” Alle randvoorwaarden voor een meeting, vergadering, brainstorm of zelfs privéconcert van verschillende topartiesten, zijn gecreëerd in het vernieuwde Wisseloord. Met vier schitterende loungeruimtes, twee studio’s van verschillende formaten met oneindig veel mogelijkheden (van private dinners tot zang- en percussielessen en van privéconcerten tot bestuursvergaderingen), een bijzonder Atrium in de vorm van een heuse straat met klinkers, straatlantaarns, een busstop, brievenbussen en een knalrode telefooncel (waar bijvoorbeeld catwalkshows georganiseerd kunnen worden) en een geweldige keuken in Café Wisseloord. Kortom: een full-service locatie met interessante ruimtes.

We care about what we do…
“Voorheen kon het publiek hier niet komen, maar nu kan iedereen de magie beleven in dit gebouw dat muziek ademt. Het geeft een ‘achter de schermengevoel’ in een high-end omgeving.” En high-end staat vaak voor ‘prijzig’, daar windt Paul dan ook geen doekjes om: “Ja, we zijn niet de goedkoopste, maar men zou het verschil eens moeten beleven. Een Trabant is een auto, een Bentley is dat ook. Wisseloord is a Bentley and we care about what we do…!”