Back Back Nieuws

Hoofdsponsor, maar geen relatiemarketing

11 augustus 2008

Paul van den Berg zit net aan het avondeten in een Chinees restaurant als ik hem bel in Beijing. “Loempia’s en bami hebben ze hier helaas niet. Maar ik zit heerlijk te smullen van een Pekingeend en garnalen” aldus de Manager Sponsoring van de Rabobank.

Rabobank Nederland is hoofdsponsor van het Olympisch Hockeyteam, vandaar dat ook Manager Sponsoring Paul van den Berg een kijkje neemt in het Vogelnest. “Onze Raad van Bestuur vond het too much om relaties mee te nemen naar Beijing. We doen veel relatiemarketing rondom de Tour de France en paardensport, maar de bedragen die gemoeid zijn voor relatiemareketing tijdens de Spelen zijn gewoon te hoog,” zo vertelt Van de Berg.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
Foto: Photonic

Zonder de verplichting om relaties te begeleiden in het Holland Heineken House, heeft Van de Berg dan ook tijd om wedstrijden te bekijken. Zo vertelt hij over de hoosbuien tijdens de hockeywedstrijd tussen Nederland en Zuid-Afrika: “Zonder enige bescherming tegen de regen hebben we naar de hockeywedstrijd gekeken. De dames hadden er nog het minst last van en hebben een 6-0 overwinning geboekt. De organisatie deelde poncho’s uit en het moet gezegd worden; Alles is keurig geregeld”.

Het is zó goed geregeld dat sommige regels niet eens bekend zijn bij het publiek… “In het stadion mag je alleen de rood-wit-blauwe vlag van Nederland ophangen. De oranje vlag met de zwarte leeuw is uit den boze en wordt direct verwijderd. De organisatie denkt waarschijnlijk dat het om propaganda gaat,” aldus Van den Berg.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!