‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China     ‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China
Back Back Nieuws

‘THIS IS HOLLAND’ vliegt uit naar China

21 januari 2020

Na twee succesvolle eerste jaren, vestigt de experience ‘THIS IS HOLLAND’ zich nu in China. Als onderdeel van het ‘Impressions of Holland Center’ bij het Zhengpu Port New District project, gevestigd aan de Yangtze River nabij Nanjing, presenteert ‘THIS IS HOLLAND’ er de Nederlandse activiteiten en cultuur. Het ‘Impression of Holland Center’ geeft Chinese inwoners de kans om in eigen land de aantrekkingskracht van Nederland te ontdekken.

Ervaring

Sinds het begin van 2018 is Amsterdam een ervaring rijker met ‘THIS IS HOLLAND’. Tijdens deze 45 minuten durende experience wordt de cultuur van Nederland uitgelegd, eindigend met een Flying Theatershow, waar de bezoeker in vogelvlucht wordt meegenomen over 22 iconische bezienswaardigheden van het land. Gedurende de experience is er speciale aandacht voor de Nederlandse Werelderfgoederen van UNESCO. De experience trok 180.000 bezoekers in 2018 en 281.000 bezoekers in 2019.

Replica

De experience in China wordt een exacte replica van zijn voorloper in Amsterdam, maar zal aangepast worden naar de Chinese taal en een dubbele bezoekerscapaciteit krijgen. ‘De internationale interesse in ‘THIS IS HOLLAND’ bevestigt het succes van het concept’, aldus Frankwin van Beers, algemeen directeur van ‘THIS IS HOLLAND’. ‘Om na twee jaar al erkend te worden als een belangrijk merk van de Nederlandse cultuur is iets waar ons team en partners erg trots op mogen zijn.’

Zhengdu Port New District Project

De Chinese versie van ‘THIS IS HOLLAND’ wordt geopend 45 kilometer ten zuiden van de stad Nanjing. ‘Wij zijn erg blij en trots om ‘THIS IS HOLLAND’ te kunnen toevoegen aan ons ‘Impressions of Holland Center’ om de kracht en het karakter van Nederland te kunnen laten zien aan de Chinese mensen’, zegt Aalt Dijkhuizen, co-directeur van het Holland Center. Het Holland Center is ontstaan uit een gezamenlijke verklaring tussen China en Nederland om de handel en samenwerking tussen beide landen te omarmen en te stimuleren.

XSAGA

Terwijl de eerste projectfase met de constructie van ‘CORPUS World Wide’ vol in ontwikkeling is, wordt de tweede fase al voorbereid met een uitbereiding van 20km2. De tweede fase bestaat uit ‘THIS IS HOLLAND’, een openlucht tentoonstelling van XSAGA en nog meer merk experiences die zullen volgen. Patrick Roubroeks, CEO van XSAGA, zegt het volgende: ‘Cultuur gaat over de landsgrenzen en is de meest internationale taal. Wij zijn trots en opgewonden om het beste van de Nederlandse cultuur te presenteren in deze internationale co-productie.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!