Back Back Nieuws

Hoe maak je jouw event disruptive?

02 maart 2016
Als eventmanager heb je telkens de uitdaging een verfrissend en vernieuwend event te organiseren en krijg je vaak de opdracht mee dat het ‘disrupting’ moet zijn. Om te voldoen aan deze vragen kies je dan ook iedere keer voor een andere locatie en invulling van de catering. Ook heb je telkens een ander uitnodigingstraject en ben je al begonnen jouw events interactief te maken door middel van een stemsysteem. Het lijkt erop dat je zo langzamerhand door de opties heen bent. Volgens Fleur Paijens van Aventiq is het dus tijd voor de volgende stap: presentatietechniek.

Gemiste kans
‘Bij het woord ‘presentatietechniek’ stappen eventmanagers al snel uit hun comfortzone Nu ga je dingen doen waarvan je denkt dat ze ingewikkeld en duur zijn. Maar denk je dat, of weet je dat?’, vraagt Fleur, Sales en Marketing manager bij Aventiq. ‘Het woord roept onterecht verkeerde associaties op en daarom zijn we al snel geneigd om voor de standaard presentatietechniek van de locatie te kiezen. Dit betekent een gewoon ‘goed’ presentatiescherm met beamer, microfoon en audio. Je weet wat je krijgt voor je geld, maar oh…wat een gemiste kans.’

‘Presentatietechniek, zoals bijvoorbeeld panoramaprojecties, maken indruk en zorgen voor een disruptive-effect bij de bezoeker. Inhoud wordt opeens veel mooier en daarom krijgt je verhaal veel meer impact. Bezoekers vergeten jouw event niet snel meer en zo blijft de boodschap dus ook beter en langer hangen. En dat is toch het uiteindelijke doel van een event?’

Presentietechniek: voor iedereen toegankelijk 
Fleur vertelt verder: ‘Bij Aventiq zijn we gespecialiseerd in presentatietechniek en worden we steeds vaker ingezet voor panoramaprojecties. Ook wij merken dat eventmanagers vaak terughoudend zijn indien het gaat om projecties, maar bij het zien van verschillende voorbeeldfoto’s zijn diezelfde eventmanagers toch al snel overstag. Het inzetten van een panoramaprojectie is helemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt. Je kiest welke vorm van projectie jou aanspreekt (het hoeft niet altijd een rechthoekig scherm te zijn, want je kan ook kiezen voor een u-vorm of helemaal rond) en gaat vervolgens in gesprek over de content, waar wordt bepaald wat er op het scherm moet verschijnen. Vervolgens gaan we aan de slag met zowel het produceren van de techniek als de content, zodat op de dag van het event alles  als compleet verhaal kan worden afgeleverd.’

Ten slotte verklapt Fleur nog: 'Het verhaal dat presentatietechniek duur zou zijn is ook een beetje achterhaald. De techniek heeft zich de afgelopen jaren sterk door ontwikkeld, wat het apparatuur ook betaalbaarder heeft gemaakt. Dit betekent dus ook dat het toegankelijker is geworden voor bedrijven om in te zetten tijdens een event'.

Meer weten over presentatietechniek of panoramaprojecties? Kijk dan op de website van Aventiq

Fotocredits: Ad Bogaard fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!