Hoe je klantcontact verbetert volgens Vleugel Standbouw @egonvdkamp #festivakHoe je klantcontact verbetert volgens Vleugel Standbouw @egonvdkamp #festivak
Back Back Interview

Hoe je klantcontact verbetert volgens Vleugel Standbouw @egonvdkamp #festivak

16 november 2017

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Egon van de Kamp, verantwoordelijk voor Sales en Marketing bij Vleugel Standbouw uit Amersfoort. Wij bedenken concepten voor de plaats van fysiek, waardevol klantcontact. Dit zijn bijvoorbeeld interieurs, showrooms en beursstands. Wij mixen de snelheid en flexibiliteit van standbouw met de kwaliteit van interieurbouw.

We hebben veel kennis van materialen, wat ze doen met mensen. Vanuit het merk van de opdrachtgever maken we een vertaalslag naar vormentaal in de omgeving waarin men klantcontact heeft. Dit noemen we ook wel live branding, merkarchitectuur of ruimtelijke vormgeving.

Hoe zetten jullie online in?

Wij zijn de bedenker van het Live Comm Canvas, iedereen kan het downloaden van onze site. Het is een digitaal interactief kompas die evenementenbureaus samen met hun klanten invullen. Met deze tool wordt duidelijk wat bij een merk past. Hiermee kan een evenementenbureau alle partners aansturen. Zo weten de cateraars bijvoorbeeld of ze tijdens het evenement bitterballen of sushi moeten serveren.

Waarom heb jullie dit Live Comm Canvas bedacht?

Ik heb zelf aan klantzijde gewerkt. Hoewel het minder is geworden, is er nog steeds een traditionele clash tussen sales en marketing. Sales wil tijdens een beurs zoveel mogelijk vertellen en marketing gaat voor één boodschap en de relatie. Om die twee werelden bij elkaar te brengen, is het beter voor een evenement een gezamenlijk vertrekpunt te bepalen. Zodat het resultaat tijdens de beurs met elkaar gehaald wordt.

Wat levert het jullie op?

Wij krijgen zo meer informatie en inzicht in de klant. Hierdoor kunnen we ontwerpen en concepten beter aan laten sluiten. Daardoor scoren wij, en dus onze klant, ook beter. Ons doel is om de markt te laten groeien. We willen dat bedrijven vaker, maar op overwogen wijze naar de beurs gaan. We hopen dat ze blijven investeren in het fysieke moment van klantcontact. Daardoor groeit de markt en dan zullen wij ook groeien. Het Live Comm Canvas is voor iedereen beschikbaar. Zelfs als een opdracht niet bij ons terechtkomt, wordt de markt er beter door en wij creëren een stukje goodwill en naamsbekendheid.

Wat vind je van Festivak?

Op beurzen in het algemeen valt het me op, dat het voor bedrijven moeilijk is om het simpel te maken. De vloer barst van alle commerciële uitingen en vele boodschappen. Terugbrengen naar de kern is heel lastig. Het Live Comm Canvas helpt daarbij.

Welke goede beursstands heb je gespot?

Ik vind op deze beurs Allfence echt een goede stand hebben. Ze hebben een helder, duidelijk verhaal en een sterk communicatief concept. En nee, hij is niet door ons gerealiseerd.

Wat verwacht je de komende jaren van de evenementenbranche?

Het gebruik van led en de kwaliteit ervan zal toenemen. Daarnaast verwacht ik dat er met minder mensen meer gerealiseerd zal worden. Een merkomgeving creëren is een arbeidsintensief proces. Om kosten te besparen worden de op- en afbouwtijden steeds korter gemaakt. Standbouw zal dus efficiënter moeten. Eventcontainers spelen hier goed op in en modulaire systemen worden steeds simpeler.

Fotografie > Sjoerd Fotografie

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!