Back Back Nieuws

Hilton Worldwide timmert aan de digitale snelweg

16 december 2014
Hilton Worldwide kondigt aan dat de digitale check-in en room selection functionaliteit vanaf nu live is bij meer dan 4,100 hotels bij 11 Hilton merken wereldwijd, waaronder alle 10 hotels in Nederland. Gasten kunnen met hun Hilton HHonors account inchecken en op de digitale plattegrond van het hotel hun gewenste kamer online selecteren. Ook is het mogelijk om hun verblijf digitaal te personaliseren, een upgrade toe te voegen of speciale verzoeken vast met een simpele klik door te geven.

Meer controle
Geraldine Calpin, global head of digital van Hilton Worldwide: 'De digitale check-in en room selection functionaliteit zorgt dat gasten meer controle over hun reservering hebben en het geeft hen keuzemogelijkheden gedurende hun gehele verblijf op een nieuwe manier. Het is voor het eerst dat gasten voor aanvang reeds kunnen inchecken, een kamer kunnen kiezen en persoonlijke voorkeuren kunnen regelen. Dit is slechts het topje van de ijsberg van de digitale revolutie die wij als Hilton Worldwide binnen onze industrie in gang hebben gezet.'

Update Hilton HHonors iOS app
Hilton Worldwide lanceert tevens een update van de Hilton HHonors iOS app, met een nieuwe interface en verbeterde functionaliteit. De lancering hiervan valt samen met de wereldwijde uitrol van de digitale check-in en room selection. 'Als bedrijf zijn wij altijd trots geweest op onze vooruitstrevendheid – niet alleen zorgden wij als eerste hotelketen ervoor dat al onze hotelkamers waren voorzien van een televisie, nu zorgen wij er als eerste voor dat gasten hun eigen kamer kunnen kiezen,' aldus Simon Vincent, executive vice president en president voor EMEA van Hilton Worldwide. 'Al 95 jaar draagt Hilton Worldwide actief bij aan een transformerende industrie en wij zullen op grote schaal ervaringen van gasten blijven verrijken met al onze merken in alle regio’s. Na Amerika, kijken we er nu naar uit om onze gasten in Nederland te laten profiteren van de meest persoonlijke digitale service van dit moment.'

Mobiele kamersleutel
Hilton Worldwide kondigde vorige maand aan dat in 2015 de mobiele kamersleutel technologie geïntroduceerd gaat worden bij vier van haar merken in de Verenigde Staten: Hilton Hotels & Resort, Canopy by Hilton, Waldorf Astoria Hotels & Resorts, and Conrad Hotel & Resorts. Deze technologie geeft gasten de mogelijkheid om de deur van hun kamer te openen met hun smartphone en bij aankomst in het hotel direct door te gaan naar hun kamer. Eind 2016 zal deze technologie beschikbaar zijn bij de meerderheid van de kamers wereldwijd.

Deze laatste aankondiging maakt onderdeel uit van een bredere digitale strategie die er ook voor heeft gezorgd dat Hilton Worldwide booking websites heeft gelanceerd in 22 verschillende talen, te samen met een verder verbeterde klantenservice via social media. Zo helpt @HiltonSuggests reizigers op Twitter om hun bestemming verder te ontdekken door het geven van tips over restaurants, attracties en hotels. De tips worden gegeven door locale teams uit het mondiale netwerk van Hilton Worldwide.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!