Back Back Nieuws

Hilton Worldwide breidt uit in China

03 november 2014
Hilton Worldwide heeft een exclusieve licentieovereenkomst met Plateno Hotels Group, een van de voornaamste hotelketens in China bekend gemaakt. Onder deze licentieovereenkomst wordt het merk Hampton by Hilton in hoog tempo in China geïntroduceerd en ontwikkeld. Hampton hoopt op meer dan 400 deals en verwacht het eerste hotel eind 2015 te openen. Hampton by Hilton is een van de marktleiders in het middensegment met bijna 2.000 hotels in 17 landen. Onder Plateno Hotels Group vallen vijf merken en een portefeuille van meer dan 3.000 hotels in 300 steden door heel China. Bovendien beheert het concern ook het grootste loyaliteitsprogramma voor hotels in China, dat inmiddels 80 miljoen leden heeft.

‘We verwachten dat deze samenwerking ons in staat zal stellen om bredere geografische distributie en standaardisatie te realiseren in China, waarmee we toegang hebben tot een grote en groeiende klantengroep voor zowel binnen- als buitenlandse reizigers,’ zegt Jim Holthouser, executive vice president global brands bij Hilton Worldwide. ‘Onze vijf bestaande merken in China groeien snel. Uit uitgebreid onderzoek van de markt blijkt dat er nog veel onbenutte groeikansen zijn in het bovendeel van het laag budget- en middensegment. Met deze unieke samenwerking met Plateno Hotels Group grijpen wij nu de kans om het merk Hampton by Hilton op grote schaal te introduceren.’

Groeiende vraag
China kent een groeiende vraag naar middenklasse hotels en er zijn nog maar weinig 3- tot 3,5-sterren hotels. Hampton heeft een prototype 3-sterrenhotel ontworpen voor grote steden in China. Het is de bedoeling dat deze hotels zakelijke reizigers en vakantiegangers die bewust op zoek zijn naar kwaliteit gaan bedienen. De portefeuille van Hampton by Hilton in China zal bestaan uit een mix van nieuwbouw, geconverteerde gebouwen en gebouwen voor aangepast hergebruik. Plateno Hotels Group zal de ontwikkeling en het management van de hotels leiden.

‘Onze voornaamste strategische doelstelling voor Hampton is onze internationale aanwezigheid in China te vergroten door een zeer populair hotelproduct aan te bieden in het middensegment, dat zich niet zo snel heeft ontwikkeld als het laag budget-segment,’ aldus Phil Cordell, global head focused service en Hampton brand management bij Hilton Worldwide. ‘Plateno heeft de grootste aanwezigheid en het omvangrijkste loyaliteitsprogramma in China en is bovendien een expert op het gebied van ontwikkeling en management. We verwachten dat onze samenwerking de groei van Hampton by Hilton in China zal stimuleren en ons in staat zal stellen sterke banden aan te gaan met nieuwe eigenaren en gasten.’

Hilton HHonors
Gasten van Hampton by Hilton hotels in China kunnen deelnemen aan het internationaal erkende loyaliteitsprogramma Hilton HHonors. Plateno Hotels Group beheert het grootste loyaliteitsprogramma voor hotelgasten in China met meer dan 80 miljoen leden. Hampton by Hilton zal hiermee in China beschikken over een nieuwe bron van gasten. Daarnaast biedt de samenwerking de mogelijkheid Chinese gasten beter bekend te maken met Hilton HHonors en met de andere topmerken van Hilton Worldwide. In combinatie met de 43 miljoen Hilton HHonors-leden in 94 landen kunnen meer dan 120 miljoen reizigers uit China en de rest van de wereld punten verdienen door te verblijven in Hampton by Hilton hotels in China.

100% tevredenheidsgarantie
‘We zijn bijzonder blij dat we samen met internationaal marktleider Hilton Worldwide het merk Hampton by Hilton in China kunnen introduceren,’ aldus Eric Wu, CFO van Plateno Hotels Group. ‘Er is in China veel vraag naar hoogwaardige accommodatie in het middensegment en wij geloven dat Hampton aan die vraag zal beantwoorden. Chinese reizigers zullen worden aangetrokken door de enthousiaste en hoffelijke cultuur in combinatie met veelgevraagde faciliteiten zoals Wi-Fi, comfortabele bedden en de 100% tevredenheidgarantie.’

Hampton en Plateno zijn het eens over het bieden van de beste service aan gasten. Plateno richt zich op een collaboratieve, prettige merkcultuur waarin teamleden in staat worden gesteld de verwachtingen van de gast te overstijgen. Dit komt sterk overeen met ‘Hamptonality’, de vriendelijke en authentieke benadering van hospitality die de cultuur van Hampton kenmerkt.
De 100% Hampton Guarantee, een onvoorwaardelijke tevredenheidgarantie, blijft centraal staan en moet Hampton by Hilton in China onderscheiden van de concurrentie. Ook het aantal kamers, de productgrootte en de faciliteiten in de hotels en kamers zullen overeenkomen met het merk Hampton. Voorbeelden zijn gratis Wi-Fi en comfortabele bedden.

Onderscheidend
Om Hampton by Hilton in China te onderscheiden als een merk dat staat voor kracht, meerwaarde, plezier en comfort zal er een consistent interieurontwerp worden geïmplementeerd. Openbare ruimtes zullen dezelfde uitstraling en functie hebben als bestaande Hampton-hotels. Daarbij horen zones waarin gasten worden verwelkomd en bij elkaar kunnen komen zoals bars, gedeelde tafels en andere faciliteiten binnen de hotels, waaronder fitnesscentra, gamingzones en snackbars en restaurants die 24 uur zijn geopend.

Hilton Worldwide heeft momenteel vijf merken met meer dan 17.000 kamers in China, waaraan volgens de huidige plannen bijna 50.000 kamers zullen worden toegevoegd.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!