Back Back Nieuws

Hilton Royal Parc Soestduinen wint energieprijs

07 augustus 2007
Wolfgang M Neumann, Hilton
president voor Europa & Afrika heeft
Hilton Royal Parc gekroond tot regionale energiekampioen voor hun
milieu-acties met het Hilton We Care! programma en beloonde alle
hotel team members met een eco-vriendelijke mountainbike ter waarde van
€ 350.

Vergroot de foto.

Meer dan 16.000 team members van 79 Hilton hotels in
Europa & Afrika namen deel aan de energie besparende campagne. Elk hotel heeft vervolgens een
We Care! team opgericht bestaande uit team members van verschillende
afdelingen. Gedurende het jaar volgden de team members We
Care!-workshops en on-line Eco-learning cursussen.

Het We Care! team
van Hilton Royal Parc Soestduinen bedacht allerlei manieren om het
energieverbruik te verminderen, waaronder lampen uit in ruimtes waarin
niemand meer aanwezig is, computers 's avonds afsluiten en niet meer op
stand by zetten en verwarmingen uit daar waar geen gasten en team
members aanwezig zijn. Het resultaat was een daling van 16,7% in
energie verbruik.

"Het succes van ons We Care! programma is
gebasseerd op de passie die onze team members hebben om verandering
door te voeren. Na een jaar en een reeks aan initiatieven, hebben we
een mentaal klimaat gecreërd dat heeft geholpen om het energie verbruik
in de regio te laten dalen met 6,5%. Dit is ongeveer 40GWh energie"
zegt Dhr. Neumann.

"Tijdens het proces hebben we ook de
kooldioxide emissies verlaagd met 5800 ton, wat hetzelfde betekent als
1200 auto’s van de weg halen."

Het We Care! programma startte op
1 januari 2006, toen de General Managers van Hilton in Europa &
Afrika een “groene box” ontvingen met een brief van Neumann,
waarin hij hen vroeg om “groen” te denken. Het doel was om zich te
richten op vier milieu-aspecten: energie efficiëntie, afval
vermindering, water efficiëntie en minimalisatie van vervuiling.

Dhr.
Neumann haast zich om te zeggen dat dit pas het begin is. "In het spoor
van de dagelijkse speculaties van de media over de gezondheid van de
planeet, is dit een voorbeeld hoe één van de grootste merken ter wereld
hier op inspeelt. We zijn niet perfect en onze aanpak is niet foutloos,
maar ons We Care! programma is een stap in de goede richting."

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!