Back Back Nieuws

Hilton Amsterdam Airport Schiphol op afstand beleven

01 november 2016
Tien maanden na de opening van het iconische nieuwe gebouw, neemt Hilton Amsterdam Airport Schiphol een dominante positie in als wereldwijde MICE-bestemming. De zakelijke markt heeft deze dynamische en inspirerende omgeving omarmd als ontmoetingsplek voor een bijeenkomst van welke aard of omvang dan ook. Maar hoe beleeft een potentiële nieuwe relatie dit op afstand? De marketing- en salesafdeling van Hilton Amsterdam Airport Schiphol bedacht er een innovatief antwoord op. Met een Virtual Reality bril stapt de klant, waar ook ter wereld, vanuit de eigen omgeving het hotel binnen en ervaart de ‘spirit of free thinking’ in een levendige tour. Het medewerkersteam neemt de kijkers mee naar de verschillende locaties en afdelingen, ontvangt ze in de eforea spa, maakt een energizing stop in het Fitness Centre, biedt ze een drankje aan in de Axis Lobby & Cocktail Bar en laat wijn proeven in de Vine Room, voordat ze aan tafel gaan in Bowery restaurant. Naast deze levendige trip, passeren alle kamertypes en de Executive Lounge de revue in 360 graden, evenals alle meetingrooms in verschillende opstellingen.
 
Marije Bekker, cluster director of business development Hilton The Netherlands, is enthousiast over het nieuwe technologische sales-instrument: ”De Virtual Reality bril biedt niet alleen de mogelijkheid om op afstand een kijkje te nemen in het hotel, maar onze klanten en gasten kunnen dat ook doen in hun eigen omgeving, op een beurs of in een meeting, op elk gewenst moment. Ze kunnen de VR-beleving ook direct delen met collega’s. Het is een even simpele als effectieve belevingstool; je wandelt echt letterlijk door het hele hotel.”

VR-bril wereldwijd eenvoudig in te zetten
Hilton Amsterdam Airport Schiphol liet een branded VR-bril ontwerpen. Het vouwmodel van stevig karton is eenvoudig te hanteren en alle typen smartphones passen erin. Het Virtual Reality project omvat foto’s, 360 graden video’s, voice-overs en pop-ups met aanvullende informatie en is geproduceerd door eMansion. De Virtual Reality bril wordt als sales-instrument ingezet bij klantbezoeken en op beurzen en wordt toegestuurd aan potentiële relaties die niet in de gelegenheid zijn het hotel te bezoeken. Met behulp van de bril en link naar de applicatie: vrapp.co/hiltonschiphol zijn ze toch even in het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol.
 
Over Hilton Amsterdam Airport Schiphol
Het nieuwe Hilton Amsterdam Airport Schiphol verwelkomde in december 2015 de eerste gasten en representeert een nieuwe generatie luchthavenhotels. Het 433 kamers tellende hotel is een ontwerp van het gerenommeerde Nederlandse architectenbureau Mecanoo, in samenwerking met de Britse interieurontwerpers The Gallery HBA. Het is met 1.800 vierkante meter aan vergader- en evenementruimte het meest toonaangevende hotel met het grootste Conference Centre op de luchthaven Schiphol. Mecanoo ontwierp een iconisch gebouw in kubusvorm, met ‘diamant’vormige ramen en 42-meter hoog atrium met glazen dak. Het interieurontwerp met eigenzinnige details brengt innovatief eigentijds design met een ‘Dutch Touch’ tot leven. De ingetogen, imposante ruimtes, eersteklasvoorzieningen, Axis Lobby & Cocktail Bar, Bowery Restaurant en eforea spa bieden zakelijke gasten en reizigers een gastvrij onthaal. Via een traverse is het hotel direct verbonden met de luchthaven en daardoor een ideaal aankomst- en vertrekpunt voor de meer dan 300 vliegbestemmingen over de hele wereld en talrijke treinverbindingen binnen Europa.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!