Back Back Achter de schermen

High Profile New Media Congres | update 1

16 mei 2007

Het zijn spannende tijden. De marketeer is de weg kwijt, weet niet meer
goed op welke manier hij zijn merk en product moet vermarkten, want er
is zo veel en die vervelende consument gaat ineens bepalen wat hij wil,
wil meebeslissen en mee bepalen. In twee jaar is er een overload aan
middelen op de marketeer af gekomen waar hij zich door de
introductiesnelheid niet in heeft kunnen verdiepen. Online interactieve
marketing, het modebegrip web 2.0, de marketingdeskundige zoekt zich
een weg op internet, maar weet niet hoe en wacht liever nog even af.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Net als de speler, de klant en de ondernemer in de evenementenbranche.
De laatste jaren heeft vrijwel iedereen een internetverbinding, weten
men zich aardig te redden met dit medium en vindt men e-mail dé
uitvinding van het laatste decennium, maar verder kijken dan dat is er
vaak niet bij. De vernieuwing zorgt eerder voor angst de boot te
missen, dan voor kansen op nieuwe business.

Jonge spelers op de markt weten met hun kennis over de toepassing van
interactieve media, het online uitnodigingenbeleid, de inzet van
filmpjes en foto in het natraject, het gerenommeerde bureau op dat vlak
langzaam maar zeker uit de markt de duwen. Door te zijn opgegroeid met
nieuwe media weet de nieuwe generatie precies dat daar de voorsprong op
de traditionelen is te maken. Hun expertise ligt in de inzet van online
toepassingen binnen de live communicatie.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

High Profile is zes jaar geleden gestart om als aanjager in de
evenementenbranche de beste websites te belonen met de High Profile
Internet Awards, waarmee de kracht werd onderstreept van dit nieuwe
medium. High Profile wil dit jaar een stapje verder gaan. In deze
tijden hebben niet alleen de marketeers behoefte aan houvast, ook de
spelers in de evenementenmarkt weten dat ‘ze iets moeten gaan doen met
internet’. Maar wat en hoe? En wanneer en waarmee? Tot het moment dat
deze vragen nog niet beantwoord kunnen worden, wordt rustig afgewacht.

Dat moment is nu bekend…. (cliffhanger, lees verder dus)

 

[afbeelding niet meer beschikbaar]

High Profile houdt op maandag 19 november in Taets Art Gallery in Zaandam het eerste High Profile New Media Congres, waarmee de spelers in de evenementenbranche, de klanten, bureaus en toeleveranciers in één dag datgene over de toepassing van nieuwe media krijgen te horen waarmee ze de balans voor zichzelf kunnen opmaken. Met sprekers, workshops en programma’s waar zowel de beginnende oriënterende ‘internetdummy’ zijn informatie krijgt als ook de voorlopers in de markt. Met als doel deze personen met deze dag op een voorsprong te zetten wat betreft de toepassing van nieuwe media in de markt van live communicatie.

Te denken valt aan een overall uitleg van de meest gangbare nieuwe media middelen als webloggen, het gebruik van MSN en chatten in een businessomgeving, mobiel internet, SMS, het inzetten of gebruiken van de gratis web 2.0 applicaties als YouTube, Flickr, Twitter, Second Life, Google Maps, Google Earth, Google, maar ook het effectief gebruiken van adwords, zoekmachine optimalisatie en viral marketing.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Na het High Profile New Media Congres is de deelnemer helemaal op de hoogte van wat nieuwe media kan toevoegen aan zijn business en praktisch hoe de nieuwe media middelen effectief zijn toe te passen in de organisatie van evenementen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!