
De kiem voor de intensivering van dit partnership werd gelegd toen Sabine Fredriks, de nieuwe directeur van SugarFactory, in februari 2024 het stokje overnam. Met een achtergrond in de evenementenwereld bracht Sabine een frisse energie en een sterke drive om de locatie niet alleen als facilitator, maar als volwaardige speler binnen het conceptuele proces te positioneren. Dit was het startsein voor een intensievere samenwerking met Hete Peper: een cateraar die bekend staat om uitzonderlijk creatieve foodconcepten. Carola: ‘Sabine heeft echt dat vuurtje in zich branden om meer te doen dan alleen een ruimte aanbieden.’ SugarFactory moet dé eventlocatie worden die volledig meebeweegt met de opdrachtgever, waarbij ruimte voor creativiteit de norm is, niet een uitzondering. ‘En alles wordt je uit handen genomen; een one-stop-shopprincipe, als het ware’, vult Carola aan.
Een gedeeld hart voor creatieve concepten
Hoewel SugarFactory altijd openstaat voor andere samenwerkingen, neemt Hete Peper binnen het preferred partnership een unieke rol in. De samenwerking draait om het one-stop-shopprincipe, waarbij snelheid, meedenken en creativiteit centraal staan. ‘Wij kunnen vanuit onze ervaring - in de vele jaren dat we al betrokken zijn bij grootschalige evenementen in SugarFactory - meteen adviseren over routing, thema’s en concepten. We hebben daar al zóveel verschillende formats gezien; dat maakt dat we direct kunnen meedenken op hoog niveau.’
‘Yes we can!’
Wat Hete Peper en SugarFactory bindt, is hun gedeelde drive om buiten de gebaande paden te denken en altijd in mogelijkheden te redeneren. Carola: ‘De casco-structuur met prachtige industriële look van de SugarFactory biedt letterlijk en figuurlijk ruimte om te bouwen, creëren en verrassen. Die locatie is een kameleon. Van intieme diners tot grootschalige evenementen - alles kan. We beginnen altijd met ‘Wat moet het verhaal zijn?’ en ‘Hoe brengen we dat tot leven?’ Die benadering leidt tot memorabele projecten zoals de onlangs georganiseerde Lamborghini Temerario-launch door Lamborghini Rotterdam & Lamborghini Leusden. Een event dat draaide om luxe en Italiaanse klasse. Voor deze avond kozen we voor échte smaken en een ongedwongen sfeer om de hoofdrol aan de Temerario over te laten. Een feestelijk menu vol Italiaanse klassiekers, met een subtiele knipoog naar het opvallende groen van de Lamborghini Temerario.’
Aanvullend noemt Carola ook benefietevent Breakfast Meets Impact, dat op 8 december 2025 plaatsvindt in de SugarFactory. Carola: ‘Dit evenement wordt georganiseerd door het Rode Kruis Nederland in samenwerking met OOTRR, Boozed, Bazelmans AV en Van der Kroft Events. Verwacht een inspirerende ochtend met een sterrenontbijt van Michelinchef Servais Tielman en Hete Peper, aangevuld met indrukwekkende verhalen en optredens van onder andere Duco Bauwens en MEAU. Het is een culinair evenement dat denkers, doeners en veranderaars samenbrengt voor mensen in nood. Iedereen kan komen om het goede doel te steunen; kaarten zijn nog beschikbaar.’
Heldere rolverdeling
Ondanks de full-service insteek van SugarFactory benadrukt Carola dat Hete Peper trouw blijft aan haar kernrol als cateraar: ‘We zijn altijd dienend aan de locatie, het evenementenbureau of de corporate opdrachtgever. We nemen nooit de rol over van een evenementenbureau, maar kunnen wel op dat niveau meedenken.’ Die bescheiden maar krachtige houding is wat Hete Peper én SugarFactory onderscheidt: hun gezamenlijke diepgaande betrokkenheid, zonder andermans schoenen aan te trekken.
De samenwerking tussen Hete Peper en SugarFactory is er één die stoelt op wederzijds vertrouwen, creatieve energie en een duidelijke visie. Het is een partnerschap dat niet alleen evenementen faciliteert, maar ze tot leven brengt met inhoud en een flinke dosis lef.
Foto's: Floris Heuer, Bart Heemskerk, SugarFactory, Hete Peper