22 november 2006

het vecta feest

Gisteren op de 50jaar Vecta bijeenkomst geweest; ik moet zeggen, het was bijzonder. Hoop gesprekken gevoerd met bureau’s en eerlijk is eerlijk. Ben ook weer een hoop wijzer geworden. Mijn stelling over het gebrek aan creativiteit bij bureau’s (zie 1 van mijn eerdere posts) werd dan wel min of meer bevestigd, maar met een aantal goede redenen. De belangrijkste conclusies. Wij zijn met z’n allen dan wel gewend aan/ verwend door veel verschillende hoogwaardige, bijzondere acts, locaties en ideeen. De gemiddelde bezoekers aan evenementen zijn dat niet… (het rtl4 gehalte van onze samenleving) Iets heel nieuws bedenken voor een opdrachtgever kan een enorm risicio inhouden, de klant is dus per definitie behouden, zij willen immers een mooi feest met enthousiaste bezoekers. Dus kiezen ze vaak wat behoudend. (of voor iets dat ze kennen) Wil je jezelf als bureau dus echt als ‘vernieuwend’ in de markt zetten dan zul je dus nee moeten leren zeggen tegen klanten die meer van hetzelfde willen. (maar ja kun je jezelf dat omzetverlies veroorloven)

ben heel benieuwd of de angstvallige naar binnengekeerde houding (o jee, straks pikt iemand ons concept) snel plaatsmaakt voor de nieuwe modernere stroming (iedereen kan alles vinden, maar ons bureau voegt iets toe)

een paar jaar geleden, moesten we stickers van het organiserende bureau op ons visitekaartje plakken… dat komt nu bijna niet meer voor, het begin is er. 

ten slotte heb nog een klein stukje op mijn eigen log http://impro.web-log.nl/over_mier_en_meer/2006/11/paparazi.html over geschreven.