Back Back Nieuws

Het 'nieuwe' Gooiland groeit met 30% in 2014

18 februari 2015
Gooiland, gelegen in het hart van - hoe kan het ook anders - het Gooi, heeft in 2014 ruim 187.000 gasten verwelkomd. Een groei van maar liefst 30% ten opzichte van het jaar ervoor. ‘We zijn er in geslaagd om onze compleet verbouwde evenementenlocatie in korte tijd succesvol in de markt te zetten én onze gasten te blijven verrassen. Daar zijn we heel trots op.’

De crisis lijkt langzaamaan uit de evenementenbranche te zijn verdwenen. Tenminste, wel als het aan Gooiland in Hilversum ligt. Toch is het als multifunctionele venue niet altijd even gemakkelijk om het concept goed op de kaart te zetten. Gooiland daarentegen, het Rijksmonument dat al in 1936 haar deuren opende, is er in geslaagd om nieuwe, eigentijdse evenementen aan te trekken en bestaande gasten steeds weer terug te laten komen. ‘Uiteenlopende bijeenkomsten brengen een uiteenlopend publiek met zich mee. We hebben er daarom alles aan gedaan om Gooiland te positioneren als een veelzijdige locatie van deze tijd. En dat is ons gelukt!,’ aldus Manon Meinsma, verantwoordelijk voor de marketing bij Gooiland.

Naamsbekendheid en reuring
In 2012 ging het Gooiland-team aan de slag met het ‘nieuwe Gooiland’. Drie jaar later lijkt deze koers een succesvolle te zijn. Door naamsbekendheid en regelmatig reuring te creëren, wisten zowel lokale als landelijke partijen de evenementenlocatie te vinden. ‘Ook in de voor ons rustige tijden zorgen we ervoor dat hier van alles gebeurt. Zo organiseren we lokale events en grote netwerkborrels waar 1.800 deelnemers op af komen. We laten ons gezicht regelmatig in de omgeving zien en dat werpt nu zijn vruchten af.’

Een jaar vol verrassingen
Het komende jaar wil Gooiland nog meer nieuwe bezoekers verwelkomen, met als doel te groeien van drie naar vijf events per week. ‘Hoe? Door te blijven investeren en vernieuwen. Ook ná de grote verbouwing,’ aldus Meinsma. ‘We stellen onze locatie open voor diverse events en gaan aan de slag met de feedback van onze gasten zodat we kunnen blijven verrassen. Iedere keer opnieuw.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!