Het Klokhuis lanceert crossmediaal projectHet Klokhuis lanceert crossmediaal project
Back Back Nieuws

Het Klokhuis lanceert crossmediaal project

23 juli 2017

 

Jeugdprogramma Het Klokhuis organiseert op zaterdag 11 november ‘Het Klokhuis Backstage’: een landelijk evenement waarbij kinderen de kans krijgen om in het echt te zien hoe het er in een bedrijf aan toe gaat. Bedrijven in heel Nederland, die normaal gesloten zijn voor kinderen, openen die dag hun deuren. Van grote tot kleine bedrijven, initiatieven en ondernemingen, multinationals en zzp-ers. Van de ijsjesfabriek tot een producent van fietsen en van een ontwerpstudio tot een boekdrukkerij.
 
Steeds meer kinderen beginnen een eigen onderneming. Maar hoe doe je dat eigenlijk, een bedrijf opstarten en runnen? Hoe kom je bijvoorbeeld op een idee, hoe pitch je je plan, hoe kom je aan geld en hoe maak je er een echt bedrijf van? Om antwoord te geven op deze vragen en meer, komt jeugdprogramma Het Klokhuis (NTR) dit jaar met Het Klokhuis Onderneemt: een crossmediaal project over ondernemen, dat mede mogelijk gemaakt wordt door de Kamer van Koophandel. Doel van het project is kinderen vertrouwd maken met ondernemerschap en ze te inspireren om zelf ondernemende vaardigheden te ontwikkelen.
 
Aanmelden voor Het Klokhuis Backstage
 
Wilt u kinderen én hun (groot)ouders uw bedrijf in werking laten zien, open dan ook uw deuren op 11 november! Vertel ze over uw bedrijf, uw aanpak en uw dromen. Aanmelden kan via https://Bit.ly/KH-backstage (tot uiterlijk 4 oktober 2017).

Onderdelen project
 
Het Klokhuis Onderneemt bestaat uit een 9-delige serie van Het Klokhuis over ondernemen, een Klokhuis-boek, een online omgeving, leuke wedstrijden en het landelijke evenement ‘Het Klokhuis Backstage’. 
 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!