Back Back Nieuws

Herrie in Hospitality!? Hoe maken we Nederland gastvrij(er)?

06 november 2012
Waarom staat het serviceniveau toch altijd ter discussie in Nederland? Is dat terecht of niet? Waarom voeren bedrijven uit de Gastvrijheidbranche maar zo sporadisch de lijst van de ‘meest klantgerichte bedrijven’ in Nederland aan? Hoog tijd voor wat zelfreflectie, confronterende conclusies en een pittige discussie zo vindt de beroepsvereniging HSMAI. Vandaar dat zij op vrijdag 23 november het programma: ‘Herrie in Hospitality!? Hoe maken we Nederland gastvrij(er)?’ organiseert.

Sprekers
Martin Hermsen, Partner bij Bearingpoint en mede organisator van de jaarlijkse Customer Centric DNA Awards. Deze worden uitgereikt aan bedrijven die zich het best op de klant richten. Hiervoor worden 10.000 consumenten gevraagd naar hun mening over het optreden van medewerkers, consistentie in dienst-verlening, webcare, mond-tot-mond aanbevelingen én vertrouwen. Hermsen licht op 23 november de geheimen van de 10 categorie winnaars (Toyota, Triodos Bank, GreenChoice,  XS4ALL, H! en Vodafone, Ikea, H&M, Lidl, Ditzo, CZ) toe.

Bas Hoogland, Commercieel Directeur Landal GreenParks, het enige bedrijf uit de Gastvrijheid branche dat de ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ award won (2010) en überhaupt al 3 jaar achtereen in de top 3 van deze verkiezing staat. Naar aanleiding van deze prestatie is Hoogland de afgelopen jaren regelmatig uitgenodigd bij Nederlandse topbedrijven (waaronder banken en verzekeraars) om zijn verhaal & visie toe te lichten. Op 23 november doet hij dat hij dat voor zijn ‘collega’s’ in de branche. Daarbij gaat hij o.a. in op een cruciaal onderscheid: het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid.

Reimers in discussie
Discussie moderator is de Nederlandse hotelier Willem Reimers, bij het grote publiek bekend van de televisieprogramma's ‘Herrie in het Hotel’, ‘Mijn Tent is Top’, Herrie XXL en sinds 2012 ‘Knallen in de Horeca’ waarin hij noodlijdende restaurants te hulp schiet. Reimers zal met de aanwezigen in discussie gaan om gezamenlijk ‘boven water’ te halen wat de Gastvrijheid branche (beter) moet doen om ook als serieuze speler in de top van meest ‘klantvriendelijkste bedrijven’ mee te gaan spelen.

Meer informatie vind je hier.

Foto: Willem Reimers

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!