Herman DummerHerman Dummer
Back Back Interview

Herman Dummer: 'Door bezieling krijg je mensen in beweging'

30 januari 2019

Hoe creëer je een succesvol evenement? We vroegen het aan Herman Dummer van Events in Business.

Events in Business gelooft dat het verbinden van mensen de kracht van succes is.

Herman: ‘Om tot een succesvol evenement te komen beginnen we het liefst met een leeg A3 vel en een set kleurpotloden. Wij faciliteren en stimuleren opdrachtgevers om samen tot een creatief idee te komen. Wij krijgen een kick als een opdrachtgever gaat ervaren zelf meer creativiteit in huis heeft dan van te voren gedacht. Dat is de kracht van de verbinding met een opdrachtgever. Die vertaalt zich door in het succes van het evenement.

Events in Business gelooft dat het verbinden van mensen de kracht van succes is. Het organiseren van een evenement, congres of festival moet over meer gaan dan alleen een perfecte planning en uitvoer. Wij dagen onszelf elke dag uit om bijeenkomsten te realiseren waar verbindingen ontstaan. Dat is de kracht van succes.’

  • Bezieling
    Bezieling
  • Dutch Media Week
    Dutch Media Week
  • Dutch Media Week
    Dutch Media Week
  • Dutch Media Week
    Dutch Media Week

Waar zit de essentie van een succesvol evenement?

Herman reageert enthousiast. ‘Dat gaat verder dan het sec organiseren van een evenement, dat kan bij wijze van spreken iedereen. Zoek op internet en je wordt overladen door tips, stappenplannen en vele adviezen. Wat opvalt is dat er voornamelijk geschreven wordt over zaken rondom materiele zaken zoals locatie, catering, entertainment en een perfecte uitvoer.’

Maar hoe zorg je er nu voor dat mensen zich thuis voelen bij het evenement en gestelde doelstellingen daadwerkelijk behaald worden? ‘Dat heeft te maken met de ziel van het evenement’ aldus Herman, ‘ De ziel bij de mens wordt aangeduid als het niet-materiële. Het stuurt het individuele handelen en het leven. De ziel wordt gezien als een verbinding tussen geest en lichaam. Het is de immateriële component van het menselijk bestaan. Woorden als zelf, karakter, intuïtief en wijsheid worden ervoor gebruikt. De essentie ligt in het niet-materiële, het onaantastbare.’

De ziel van een evenement

‘Een van de belangrijkste componenten bij een evenement zijn de deelnemers. Samen met alles wat voorbereid, gebouwd en gerepeteerd is realiseren zij de ziel van het evenement. De ziel van een evenement kan je dus niet inkopen, met geen enkel budget. De ziel van een evenement ontstaat. Ingrediënten die helpen bij het realiseren van de ziel zijn; samen, intuïtie, loslaten en vertrouwen. En daar is lef voor nodig, zodat dingen en verrassingen in het moment kunnen ontstaan. Samenwerken met een bureau die dat in de vingers heeft is dan fijn.’

Events in Business heeft klanten in diverse branches en organiseert bijvoorbeeld TEDx Amsterdam, Dutch Media Week, State of the Region en Nederland Digitaal.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!