Back Back Nieuws

Help met het kopen van een chocoladeletter de oorlog uit een kind te halen

10 oktober 2013
Ter gelegenheid van de Dag van de Duurzaamheid komt de Nederlandse Green Meeting Industry Council (GMIC) in actie voor Jips Goede Doelen om gezamenlijk War Child te helpen. Een unieke actie binnen de evenementenbranche waar iedereen aan kan bijdragen.

Ken jij iemand die géén chocoladeletters koopt ergens tussen vandaag en begin december? Niet alleen privé, maar ook zakelijk wordt ‘de letter’ vaak aangeschaft. Voor (zakelijke) Sinterklaas vieringen, als bedankje en ‘de letter’ doet het ook goed als leuke ‘give away’ voor bijvoorbeeld incentives of vergaderingen. Nederlandser kan je het niet bedenken en nu ook nog eens met een heel goed en duurzaam verhaal.

Wie is Jip Maathuis (16 jaar):
‘Mijn naam is Jip Maathuis en ik ben 16 jaar. Sinds 2007 verkoop ik chocoladeletters. Met de opbrengst help ik kinderen in oorlogsgebieden, zoals Afghanistan en Oeganda. Toen ik deze actie bedacht, was ik tien jaar. Een goede bekende van mijn ouders is vluchteling uit Afghanistan. Hij vertelde mij verhalen over de kinderen in zijn land. Door de oorlog hebben zij verschrikkelijke dingen meegemaakt. Hierdoor zijn ze soms bang en weten ze niet meer hoe ze met andere kinderen moeten spelen. Ik vond dit heel erg en wilde iets voor deze oorlogskinderen doen’.

Al 163.000 mensen deden mee met Jip; jij toch ook?
De chocoladeletters zijn vanaf € 2,99 te koop en voor iedere verkochte letter, wordt €1 aan War Child gedoneerd. Er zijn de afgelopen jaren ruim 163.000 letters verkocht, waardoor duizenden oorlogskinderen konden meedoen aan de programma’s van War Child. Daarin leren zij om samen te sporten en te spelen. En kunnen zij weer even kind zijn, zoals het hoort.

Bestel eenvoudig jouw ‘groene’ chocoladeletter 
Ook dit jaar verkoopt Jip weer chocoladeletters voor War Child. Op de website kun je direct je bestelling plaatsen, ook in grote aantallen. Mocht je zelf geen chocoladeletters kunnen/willen kopen, maar je vindt dit toch een goed initiatief, deel de actie dan zoveel mogelijk binnen je netwerk.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!