Heineken® breidt F1 sponsoring uit als wereldwijde partner Heineken® breidt F1 sponsoring uit als wereldwijde partner
Back Back Nieuws

Heineken® breidt F1 sponsoring uit als wereldwijde partner

02 juni 2023

Heineken® blijft in pole position als wereldwijde F1®-partner en heeft opnieuw een wereldwijde sponsorverlenging voor nog eens vijf jaar ondertekend, gedreven door de fenomenale groei van de sport bij een bredere doelgroep van fans. De verlenging van het partnerschap, dat oorspronkelijk in 2016 werd ondertekend, is erop gericht de groeiende generaties fans op zinvolle en creatieve manieren bij de sport te betrekken, om het nuttigen van verantwoorde consumpties te bevorderen en om entertainmentmomenten van wereldklasse te bieden om te laten zien dat F1®-weekenden zoveel meer zijn dan een race alleen.

Enorme groei

Door de groeiende populariteit van de sport is het totale aantal fans van de F1 op sociale media sinds 2021 met 23% gestegen tot 60,6 miljoen, met een aanzienlijke groei in markten zoals de VS, waar het aantal fans met 42% steeg ten opzichte van 2021. Deze ongelooflijke groei van de gediversifieerde fanbase die de sport heeft aangetrokken, heeft Heineken® ertoe aangezet om het partnerschap met F1® te verlengen. Het Nederlandse biermerk richt zich duidelijk op dit nieuwe publiek met hun berichten over verantwoorde consumptie, waaronder de lancering van hun nieuwe gaming-initiatief - Player 0.0, gecreëerd met Heineken® 0.0-ambassadeur Max Verstappen. Deze campagnes in samenwerking met F1® blijven gericht op het promoten van 's werelds populairste alcoholvrije bier, Heineken® 0.0; de perfecte combinatie voor een raceweekend.

Verantwoorde consumptie

Sinds Heineken® in 2016 zijn intrede in de wereld van de autosport heeft gedaan, heeft het merk zich ingezet om de houding ten opzichte van rijden onder invloed te veranderen. In mei 2022 werd opnieuw de campagne 'When You Drive, Never Drink' gelanceerd. Heineken® blijft innoveren door middel van zijn marketingcampagnes met F1®, met binnenkort hun 2023-campagne 'When You Drive, Never Drink'. Bovendien heeft Heineken® de toezegging gedaan om meer dan 10% van alle mediabudgetten te investeren in programma's voor verantwoorde consumptie.

Stefano Domenicali, President en CEO van de Formule 1, zei: ‘Vanaf de start van onze samenwerking in 2016 is Heineken een geweldige partner geweest. De inzet van Heineken om verantwoord drinken te promoten, blijft voor ons net zo belangrijk als de ervaringen die ze voor onze trouwe en nieuwe fans creëren, en we kijken ernaar uit om dit alles dit seizoen en daarna te versterken.’

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!