Back Back Nieuws

HEG wint allereerste Toerisme Award Rivierenland

25 maart 2016
De eerste Toerisme Award Rivierenland is afgelopen week uitgereikt aan de Holland Evenementen Groep (HEG) uit Zoelen. Directeur-eigenaar Patrick Janssen kreeg de prijs uit handen van burgemeester Jan de Boer bij de zeer drukbezochte opening van het toeristisch seizoen in het nieuwe Hotel Van der Valk Tiel. De Award is een waarderingsprijs voor innovatief ondernemerschap en bedoeld voor ondernemers die een uitzonderlijke bijdrage leveren aan de promotionele versterking van de regio.

Toeristische trekpleister
Een van de nieuwe impulsen voor het toerisme in Rivierenland is het officiële WipeOut en WipeOut Kids Parcours op Beldert Beach, dat HEG samen met Endemol realiseert. In 2013 tekende Patrick Janssen bij Endemol Nederland voor de licentie van het WipeOut format. Hij was (en is) de enige ter wereld die het concept vervolgens heeft weten om te zetten naar zowel een parcours voor volwassen als voor kinderen. Dit unieke speelpark blijkt nu niet alleen publiek van buiten de regio en heel Nederland te trekken, maar ook internationaal.Zo’n 12% van de bezoekers komt uit België en Duitsland.

Prijswaardig
Directeur van het Regionaal Bureau Toerisme Rivierenland (RBT) Richard de Bruin, geeft aan dat Janssen waardering verdient. 'De Holland Evenementen Groep zorgt met de ontwikkeling van deze bijzondere attractie voor versterking van het toeristische aanbod en het aantrekken van meer bezoekers naar onze regio.' De Toerisme Award 2016 is daarom uitgereikt aan Patrick Janssen.

Telekids
Het grote succes is niet alleen opgemerkt door de jury van de Toerisme Award. Ook Endemol als merkeigenaar is bijzonder enthousiast; zij willen dit seizoen met Telekids een hele serie WipeOut Kids afleveringen opnemen en uitzenden. Volgens Patrick zal dat helemaal een mega-impuls geven aan de bezoekersstroom.

Monopolie
Op de vraag wat er nog gaat gebeuren qua ontwikkelingen geeft de trotse winnaar aan dat Endemol hem heeft gevraagd om het concept internationaal te gaan vermarkten. Dit is een fantastische uitdaging volgens Patrick: 'Er is bijzonder veel vraag naar en ik weet zeker dat het een succes wordt. Wij hebben vanuit onze exclusieve positie, ervaring en kennis een totaalpakket samengesteld waarmee geïnteresseerden direct van start kunnen. Alles wordt dan door mijn team geleverd; attracties, inrichting, keuringen, begeleiding, instructies en zelfs de marketing met website, app en al!' Janssen spreekt de droom uit om met WipeOut wereldwijd minimaal 6 parken te gaan realiseren. ‘Dat lijkt me fantastisch! Net als vroeger bij monopolie; reizen, kopen, bouwen, uitbreiden en wachten tot iemand langskomt!' Alleen dat laatste is niet nodig volgens de enthousiaste eigenaar, want de bezoekers staan nu al weer in de rij voor het komende seizoen.

WipeOut is uitgezonden in 38 landen en inmiddels wereldwijd bekend. In het programma proberen deelnemers een extreem obstakel parcours af te leggen zonder te vallen. De funfactor zit in de bloopers en uitglijders die gemaakt worden. WipeOut staat te boek als het grootste obstakelparcours ter wereld.

Op de foto: v.l.n.r. Patrick Janssen, burgemeester Jan de Boer en directeur Regionaal Bureau Toerisme Rivierenland Richard de Bruin

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.403 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!