Back Back Nieuws

Heemskerk lanceert Holland Naturally 2010

04 september 2009
Door de overhandiging van een Rode Sierkers aan Jos Vranken, algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en Paul Beck, directeur Floriade 2012, heeft staatssecretaris Heemskerk het internationale evenementjaar ‘Holland Naturally 2012’ gelanceerd. Het evenementjaar zet, met de wereldtuinbouw-tentoonstelling Floriade in Venlo als dragend element, de ‘groene’ aspecten van Nederland in de schijnwerpers.

Vier thema’s
Aan de hand van vier thema’s speelt Holland Naturally 2012 in op innovatie, duurzaamheid, gezondheid en de diversiteit aan natuur in Nederland. De vier thema’s zijn: ‘Groen in en rond de steden’, ‘Actief in de Nederlandse natuur’, ‘Wellness: gezondheid, onthaasting en ontspanning in de natuur’ en ‘Authentiek Nederland: water, luchten en landschappen’. “Holland Naturally 2012 biedt kansen voor vele (toeristische) partijen. Juist door de inzet van de vier thema’s komt het veelzijdige aanbod van Nederland tot z’n recht”, aldus Jos Vranken.

Groen in en rond de steden biedt een combinatie van ontspanning in de natuur en de hectiek van de stad. Actief in de Nederlandse natuur gaat om de natuurbeleving buiten de steden. Wellness: gezondheid, onthaasting en ontspanning in de natuur speelt in op het bewust omgaan met je gezondheid en een goede verzorging van lichaam en geest en Authentiek Nederland: water, luchten en landschappen gaat in op de vele karakteristieke natuurlijke eigenschappen van ons land.

Floriade 2012 dragend element
De Floriade is het dragend element van Holland Naturally 2012. De wereldtuinbouwtentoonstelling, die eens in de tien jaar plaatsvindt, wordt momenteel opgezet in Venlo. Paul Beck: “Floriade 2012 vertelt het verhaal van de tuinbouw aan de hand van vijf kernthema’s: Relax & Heal, Green Engine, Education & Innovation, Environment en World Show Stage en sluit hiermee goed aan bij het evenementjaar”. Verwacht wordt dat de Floriade zo’n 2 miljoen bezoekers zal trekken.

Doelstellingen evenementjaar
Eens in de twee jaar organiseert het NBTC in samenwerking met het Ministerie van Economische Zaken een internationaal evenementjaar dat centraal staat in de promotie en marketing van Nederland. In 2006 was dit Rembrandt 400, in 2009/2010 Holland Art Cities en in 2012 Holland Naturally 2012.

Staatssecretaris Heemskerk: “Een internationaal evenementjaar draagt voor Nederland bij aan extra buitenlandse verblijfsbezoekers, een langere verblijfsduur, grotere naamsbekendheid en wordt het merk Holland extra geladen”. Holland Naturally 2012 zal naar verwachting minimaal 200.000 extra buitenlandse verblijfsbezoekers opleveren. Volgens Jos Vranken biedt een evenementjaar daarnaast ook “nadrukkelijk kansen voor nieuwe samenwerkingsverbanden en een bundeling van krachten”.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!