Heb ik alles? Uitnodiging, mobiel, sleutels… en oh ja, mijn camcorder
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Ernst-Jan Pfauth (de kersverse hoofdredacteur van The Next Web Blog, en meer) ontpopt zich voor de camera als rock’n rollstar door een zinnetje in de camera te schreeuwen, daarbij geholpen door Mark de Cock, die als marketeer overstapt van Delta Lloyd naar Sara Lee, gefilmd door Marjolijn Kamphuis, projectmanager digital media bij MTV Networks.
Maandag werd in Felix Meritis in Amsterdam de 212 Amsterdam Ipan IAB nieuwjaarsborrel gehouden, een gezamenlijk georganiseerde borrel door deze drie actieve partijen uit de onlinewereld. Een steeds beter bezochte borrel nu alles wat zich online afspeelt hotter dan hot is geworden.
Naast het toegenomen camerawerk merkte ik nog een licht trendje op: niet alleen ik, maar een groot deel van de aanwezigen heeft er voor gekozen om voor zichzelf te beginnen, velen daarvan op 1 januari van dit jaar. Marco Derksen van Marketingfacts had het daar al eerder over. De klanten lijken in de rij te staan voor de online marketeer bureaus. Het (zelf)vertrouwen is groot en de creativiteit bruist.
[afbeelding niet meer beschikbaar]
Meteen op de ochtend erna stond de verwijzing naar de foto’s van de borrel op Marketingfacts. Zo hoort dat. (Inderdaad mijn foto’s. En die worden dan best vaak bekeken.)
Hieronder en na de doorlees de embedded filmpjes van twee gasten (die
al de moeite hebben genomen om in de nacht of de ochtend na de borrel
een filmpje te monteren, want er waren er meer). Van Maarten A.
Lens-Fitzgerald, blogger op DutchCowboys en daaronder van Edo van
Santen (die vorig jaar zijn videobedrijf TV4B – met zichzelf er in –
verkocht aan een grote partij). De insteek van beide video-interviews
was: ‘wat gaat 2008 jou brengen?’
Video interviews nieuwjaarsborrel IPAN, IAB en 212 from Maarten on Vimeo.