15 maart 2016

Hart van Holland ontzorgt De IJsvogel Groep tijdens voorjaarbeurs

Rubrieken

Een opdrachtgever ontzorgen op het gebied van locatie, catering en standbouw. Dat deed Hart van Holland tijdens de voorjaarbeurs van Pets Place en Boerenbond van De IJsvogel Groep.

De IJsvogel Groep is het moederbedrijf van een aantal winkelketens. Het concern is met name actief op de markt van dier- en tuinbenodigdheden. Op 17 januari hield De IJsvogel Groep de voorjaarsbeurs voor Boerenbond en Pets Place winkels. Pets Place is een keten met ruim 200 dierenwinkels in Nederland, met een compleet assortiment dierproducten. In elke Boerenbond is een Pets Place gevestigd. ‘We zochten een locatie centraal in het land’, vertelt Jannet Biesheuvel van De IJsvogel Groep. ‘Al snel hadden we Hart van Holland in beeld. Een locatie aan de snelweg, goed te bereizen en met voldoende (gratis) parkeerplaatsen voor de 400 tot 600 gasten die we verwachtten. We kregen te maken met een vast contactpersoon, Stefan Krams, die met ons meedacht over het beursconcept.’

Samenwerking locatie en standbouwer
Stefan Krams, projectleider van Hart van Holland: ‘We lieten een aantal impressies zien van succesvolle beurzen die we in De Loods hebben georganiseerd, samen met leverancier Bridge Event Facilities.’ Jannet Biesheuvel: ‘De foto’s toonden ons een aantal mogelijke opstellingen van de stands tijdens de beurs. De IJsvogel Groep is een dynamische organisatie. Daar hoort een beurs in een modern jasje bij. Via de impressies van voorbeeld opstellingen kwamen we snel tot een keuze.’

Samenwerking
Hart van Holland en Bridge ontwierpen een beursconcept met ruimte voor de registratie, garderobe, 63 stands, twee cateringpleinen en Kids Place. Jannet Biesheuvel: ‘Hart van Holland en Bridge Event Facilities hebben er samen met ons de schouders onder gezet om er een mooi resultaat van te maken. Dat verliep in een soepele samenwerking. Iedereen toonde zich daarbij heel flexibel. Een klein voorbeeld. De standbouwer vroeg bij de exposanten hun logo op, om dit op een groot doek te printen. Voor de logo’s die niet op tijd of niet goed werden aangeleverd, lag meteen een plan B klaar.’

Catering
Jannet Biesheuvel:’In de ochtend werd er een leverancierspresentatie gehouden in een mooie zaal, voorzien van twee schermen en goed geluid. Daar hebben we onze plannen voor 2016 gepresenteerd. Aansluitend konden we in Hart van Holland lunchen.’ De catering voor de 400 bezoekers werd eveneens verzorgd door Hart van Holland. Stefan Krams: ‘Opdrachtgevers zijn in De Loods vrij om zelf een cateraar uit te zoeken. De IJsvogel Groep koos voor de catering van Hart van Holland. De lunch werd geserveerd op een cateringplein, waar zich ook de bar bevond voor alle drankjes. In de loop van de middag werd een bittergarnituur uitgeserveerd met puntzakken frites. Daarbij hebben we continu ingespeeld op het aantal aanwezige en het aantal nog te verwachten bezoekers. Op die manier hebben we iedereen optimaal kunnen bedienen en hebben we voorkomen dat er tekorten of overschotten ontstonden.’

Kids Place
Het evenement vond plaats in De Loods, die was omgetoverd tot een beurshal. Bezoekers (dat waren de winkeliers van Boerenbond en Pets Place winkels) konden er nieuwe producten van leveranciers zien, inspiratie opdoen en netwerken. Een aantal bezoekers had de kinderen mee genomen: die vermaakten zich in Kids Place, terwijl hun ouders over de beurs struinden, op zoek naar inspiratie voor hun assortiment.

Voor herhaling vatbaar
‘Elke leverancier heeft zich goed kunnen presenteren. We hadden op iets meer bezoekers gehoopt dan 400, maar eigenlijk was het goed zo: alle stands werden doorlopend goed bezocht’, vertelt Jannet Biesheuvel. De samenwerking met Hart van Holland is goed bevallen, geeft ze aan. ‘De evaluatie was zeer positief; de beurs is geslaagd. Wij zijn voornemens de voorjaarbeurs een terugkerend event te laten worden.’