Hapéco en Van der Veen timmeren hard aan de weg in evenementenbranche
Klopt het dat jullie de laatste jaren harder aan de weg timmeren in de evenementenbranche?
Michiel Huitema: ‘Traditioneel richtten we ons vooral op de zakelijke verhuurmarkt voor meerdaagse evenementen. Hierin hebben we een sterke positie opgebouwd, doordat we ons consequent weten te onderscheiden met klantgerichte oplossingen, een uitgebreid assortiment, snelle logistiek en betrouwbare service. Zeven dagen per week, 24 uur per dag. We verzorgen standaardinrichting van beursstands, maar ook inrichting op maat van VIP-ruimtes op sportevenementen en congressen. Compleet met vloerbedekking in alle verschijningsvormen, licht, beeld en geluid. De afgelopen jaren is ook de eendaags evenementenmarkt ons steeds meer gaan inzetten, waardoor we ons krachtiger kunnen positioneren.’
Hoe zou je Hapéco willen voorstellen aan de branche?
‘Hapéco biedt een breed en diep assortiment evenementmeubilair met complete, individuele service. Het assortiment bevat veel actueel design, hoogwaardige kwaliteit en een brede keus. Natuurlijk leveren we functioneel standaardmeubilair, ook in grote hoeveelheden. Maar Hapéco is ook de partij waar je meubilair kunt huren dat anderen niet hebben. De kracht van Hapéco zit in altijd een oplossing kunnen aanbieden door creatief mee te denken over de gewenste indruk en beleving van een beurs, congres of evenement.’
Krijgt designmeubilair niet al snel het imago van duur bestempeld?
‘Stijlvol, exclusief designmeubilair kan een eventpresentatie veel kracht bijzetten. Hapéco heeft bewezen dat dit helemaal niet duur hoeft te zijn, als onderdeel van het projectbudget is de inrichting geen grote post. De continue investeringen in onze producten en kwaliteit zijn erop gericht om klanten steeds een onderscheidend assortiment verhuurmeubilair te bieden tegen aantrekkelijke prijzen. We volgen de laatste trends op designgebied op de voet en voegen regelmatig nieuwe producten aan ons assortiment toe. Zo kan Hapéco voor elke aanvraag een passend antwoord aanreiken.’
En in welke business begeeft Van der Veen zich?
‘Van der Veen is gespecialiseerd in het verzorgen van licht, geluid en beeld op congressen, beurzen en evenementen. Het bedrijf heeft een lange historie en een goed imago in de Nederlandse evenementenbranche. Ook deze tak van sport is continu in beweging, nieuwe ontwikkelingen met LED licht, energie zuinige oplossingen, videotechniek toepassen om interactie met bezoekers te bevorderen, om er maar een paar te noemen. Met Van der Veen als één van de koplopers hierin, heeft deze markt veel potentie.’
Wat voor potentie zien jullie?
‘In de evenementenbranche draait het om beleving en het binden van de klant. In een VIP ruimte met tl-verlichting is de beleving net even anders dan wanneer je in een goed geoutilleerde loungeruimte zit. Van der Veen is toonaangevend in het creëren van beleving door licht, geluid en beeld: een krachtige factor die de klant boodschap tijdens het evenement versterkt.’
Waarom hechten jullie zoveel waarde aan service?
‘Service is de rode draad bij alles wat we doen, elke concurrent kan een stoel of videoscherm leveren. Voor ons is service leverbetrouwbaarheid en zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar zijn voor de klant. Klanten hebben altijd een vaste contactpersoon, waar je met al je vragen terecht kunt. En heb je in het weekend ’s avonds om acht uur een onverwacht probleem? Bel Hapéco of Van der Veen en je wordt direct geholpen, wij zijn ingericht om met zeer snelle levertijden de klant te ondersteunen. En evenementen wachten niet!
Onze logistieke processen zijn strak georganiseerd, vrijwel altijd met eigen mensen en middelen. We moeten snel schakelen, leveren kwaliteitsproducten en weten creatieve oplossingen te vinden. Daarin zit de extra toegevoegde waarde voor de klant. Zo kunnen we de meest uiteenlopende eisen professioneel invullen. Wij zijn ook van mening dat we met deze dienstverlening ook een goede bijdrage kunnen leveren aan de eendaags evenementen. Deze zijn immers nog tijd kritischer. En zoals al eerder aangegeven, in de huidige tijd zijn klanten steeds inventiever om met live communicatie evenementen hun klanten op te zoeken. Van het sportevenement, naar het eendaags congres of de bekende beurspresentatie.’